« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina i 1 mjesec
RUDI TOLIĆ JOŠ UVIJEK VOZI OPEL REKORDA 1700 C IZ 1967.

Ljubav duga pola milijuna kilometara

Rekord je tijekom četiri destljeća za Tolića postao kao član familije. Uvijek ga je s ljubavlju pazio i na vrijeme servisirao, pa mu se veliki Opel ‘odužio’ i služi ga i dan danas

Rudi Tolić iz Splita sa svojim vjernim Rekordom kojeg vozi skoro svaki dan
Rudi Tolić iz Splita sa svojim vjernim Rekordom kojeg vozi skoro svaki dan (Ilustracija: Ivan Klemenčić)
Više o

oldtimeri

,

Opel Rekord

,

Rudi Tolić

Kada sam ga 1967. godine kupio u Ljubljani kod tadašnjeg generalnog zastupnika i dovezao u Split, Opel Rekord serije C je bio prvorazredna senzacija na ulicama. U to je doba naime bilo samo 3600 automobila u gradu pod Marjanom, a uglavnom su carevali Fiće i Fiatovi modeli, pa je Rekord bio atrakcija poput Ferrarija danas - počeo je Splićanin Rudi Tolić (74) svoju priču o neuništivom automobilu kojeg i dan danas vozi.

Ovaj umirovljeni električar slabe struje je od 1963. godine bio vlasnik Fiće, ali je tijekom četiri godine rada uštedio 6800 DEM za novi automobil. Odlučio se 1967. za Rekorda koji ga je već kod preuzimanja u Ljubljani oduševio...

Proputovao cijelu Europu

- Sjesti za upravljač Rekorda nakon par godina u Fići bilo je pravo čudo. Kako sam tehničke struke, brzo sam se uklopio i navikao na njega. Dobio sam tablice ST 36-23 i onda ga ponosno vozio ulicama - kaže nam Tolić. Ističe doduše da je bilo nekoliko Rekorda serije C u to doba u Splitu, ali su ga imali taksisti. Baš zato je odabrao inačicu L sa dvoja vrata...

Veliki Rekord je, navodi, postao kao član familije. Puno mu se radovala i sada već pokojna Rudijeva supruga Vanja s kojom je na četiri kotača proputovao cijelu Europu izuzev Albanije, Grčke i Turske. Išli su oni dvoje s njim sve do Skandinavskih zemalja, Njemačke, Nizozemske...

Iz Splita do Moskve

Tvrdi da putovanje do Moskve sa suprugom i pokojnim stricem Tončijem Tolićem pred 38 godina nikada neće zaboraviti jer je na granici dobio posebnu kartu sa cestama gdje se smije kretati, a Sibir je bio strogo zabranjena zona za strance. Probleme mu je stvarao benzin od 65 oktana, pa je punio gorivo na posebnim crpkama s višim oktanima. Rusima je bio sumnjiv taj automobil iz Splita, pa su pomno pratili njegovo kretanje. Svakih 50 kilometara je bio policajac u kućici koji bi zabilježio brojeve na tablicama i onda brzo ulazio unutra na telefon... Naravno, pratili su ga rutinski, kao i svaki drugi automobil stranih tablica. U Moskvi su mnogi mislili da je Rekord diplomatski automobil, a nigdje se nisu ni mogle vidjeti strane tablice. A koliko je naporan taj put bio, govori podatak da je prelazio 1000 km dnevno.

- To je za to doba bio veliki podvig, jer koliko znam, tada nitko iz Splita nije bio automobilom do Moskve - s ponosom kaže Rudi. Rekorda je servisirao kod Muše koji i danas radi. O njemu su se brinuli vrsni meštri Tonči Delić i kasnije njegov sin Dražen. S Opelom međutim nikada nije bilo većih problema.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMODEL: Opel Rekord L, serija C;
BROJ ŠASIJE: 183913971;
REGISTRIRAN: 23. veljače 1967;
MOTOR: Benzinac, četverotaktni 75KS;
OBIJAM: 1698 ccm;
DIMENZIJE: 4593 x 1726 x 1420 mm;
POTROŠNJA: 10 l po gradu, 7 na otvorenom;
BRZINA: 150 km/h;
TEŽINA: 1000 kg;

Bez generalke

Posebno je zahvalan Iliji Vujatoviću iz Stanice za tehnički pregled. On bi ga, kaže, svih ovih godina upozoravao što valja mijenjati. Automobil je uvijek bio registriran i Rudi ga je često čuvao u garaži.

Brinuo se o njemu s ljubavlju, mijenjao redovito ulje i prije roka, pa mu se Rekord ‘odužio’ služeći mu do danas. Generalku nije radio uopće i do svibnja 2008. je prešao oko 500.000 kilometara. Pomalo čudno zvuči i tvrdnja kako je u 41 godinu auspuh mijenjao samo tri puta...

Posebno je pazio na gume i nikada nije dopustio da budu ‘ćelave’ jer to smatra nepotrebnim rizikom. Mijenjao je redovno i kočione obloge, te svjećice nakon prijeđenih 15.000 km. Sve dijelove i sada kupuje u Opelovoj prodavaonici u Splitu i s time nema problema. Ističe također da je imao u originalu dinamo, ali ga je u servisu Rebac pred 10 godina zamijenio alternatorom. Tolić svoga Rekorda vozi svaki dan i nada se kako će svog Opela slikati kada mu bude u ‘službi’ jubilarnih 50 godina...

Danas vrijedi više 

Tolić nam kaže da njegov oldtimer sada više vrijedi nego kada je bio nov, te ga stalno pitaju bi li ga prodao. Kada negdje ode u šoping, na parkingu ga u pravilu čeka potencijalni kupac. Naravno, ne pada mu na pamet prodati svog limenog ‘prijatelja’, premda su mu nudili pristojne sume novaca.

Piše: Piše i snimio: Željko Simunić
09.06.2008. 01:18:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh