« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina i 1 mjesec
VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0 TDI TRACK&FIELD

Kralj kompaktnih terenaca

SUV izveden iz Golfa Plus izrađen je prvoklasno, te je u rekordnom roku postao tržišni hit. Izvrstan pogon 4x4 i novi dizelaš od 140 KS osiguravaju mu temperament na asfaltu i neočekivane terenske mogućnosti

Ojačano podvozje Golfa i podignuta podnica osiguravaju uvjerljiva vozna svojstva u svim uvjetima
Ojačano podvozje Golfa i podignuta podnica osiguravaju uvjerljiva vozna svojstva u svim uvjetima (Davor Kindy)
Više o

Touareg

,

Volkswagen Tiguan

,

Volkswagen SUV

Konkurencija među SUV-modelima zagrijava se do usijanja. U klasi koju je sredinom 90-ih pokrenula Toyota RAV4, prošle su godine stigli tehnološki blizanci Mitsubishi Outlander, Citroën C-Crosser i Peugeot 4007, te nešto manji Nissan Qashqai.

Krajem godine stigao je Volkswagen Tiguan, čiji je uspjeh iznenadio i najveće optimiste. Tvrtka iz Wolfsburga sada ima dva jaka uporišta u SUV-klasi, pa bi Tiguan mogao biti važna karika u poslovnoj strategiji. Prepoznatljiva forma umanjenog Touarega, s maskom koja će krasiti sve Volkswagene nove generacije, bila je provjerena formula uspjeha.

Kao isklesan iz granita

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, dizelski c-rail;
OBUJAM: 1968 ccm;
SNAGA: 140 KS;
OKRETNI MOMENT: 320 Nm;
DIMENZIJE: 4460 x 1800 x 1680 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 10,9 s;
NAJVEĆA BRZINA: 192 km/h;
POTROŠNJA: 8,5/5,9/6,7 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 348/1201 l;
CIJENA: 34.700 EURA
Djeluje suzdržano, moćno i dorađeno, bez stilskih pretjerivanja karoserija i priklanjanja trenutačnim modnim trendovima. Dizajn je promišljen i predviđen da traje barem 10 godina, uz jedan ili dva redizajna. Kvaliteta materijala i izrade je prvoklasna te zbog manjih dimenzija, izgleda još solidnije, kao da je isklesan iz jednog komada granita.

Kompaktni Volkswagenov SUV dugačak je 443 cm, širok 181 i visok 168 cm, što pokazuje kako se radi o pošteno dizajniranom i odmjerenom SUV-u. Uz jednaku širinu, Tiguan je 3,5 cm duži nego RAV4, ali 21 cm je kraći od Citroëna C-Crosser i Peugeota 4008. Osnovnom formom i svjetlosnim elementima jasno pokazuje srodstvo s Golfom i Passatom. Nije ljepotan, no to se i ne očekuje od auta koji treba imati više značajki Johna Ramba nego Claudije Schiffer...

Solidna aerodinamika

Macho-kompakt s pogonom 4x4 ima visoke bokove koji naglašavaju čvrstoću i izdržljivost, a stakla su dovoljno velika da osiguraju prostranost za ovakav tip automobila. Za ovakav tip automobila sve je skrojeno za pet, a solidna je i aerodinamika (koeficijent 0,34).

Ni unutrašnjost ne pruža iznenađenja i sve je dizajnirano u prepoznatljivom VW, odnosno Golfovom stilu.

Funkcionalni prtljažnikFunkcionalan prtljažnik s dvostrukim dnom i bočnim pretincima ima obujam 505 litara, a preklapanjem stražnje klupe raste na 1510 litara. Više od toga nije potrebno. Za upravljačem, a i straga, je komforno, ali ne raskošno. Prvenstveno zbog osovinskog razmaka od 260,4 cm, od kojeg se ne mogu očekivati čuda, a znatan dio širine od 181 cm žrtvovan je sigurnosti.

Tiguan je, dakle, komforan, ali to mu nije glavna vrlina. Više od toga vrijedi dojam prvoklasne izrade, što podjednako vrijedi za kvalitetu materijala i preciznost izrade.

Okrugle forme armature

Izvrsno profilirana i ugodno tvrda sjedala, osiguravaju blago povišen pogled na ostale sudionike u prometu i ne zamaraju ni nakon duže vožnje. Kokpit sa središnjom konzolom u obliku debelog mesnatog ispupčenja nedvosmisleno podsjeća na Golf Plus. Prednjom armaturom dominiraju okrugle forme (instrumenti, regulatori, ventilacijski otvori).

Bogata opremaUgođaju u vožnji pomaže bogata oprema koja uključuje sve što treba za ugodnu i sigurnu vožnju, od automatske klime i radio/CD uređaja s komandama na upravljaču, do kompletnog sustava zračnih jastuka, električnog paketa i elektroničke potpore za kontrolu pogona, kočenja i stabilnosti. 

U vožnji se ne javlja nikakav zvuk, niti vibracije, te se u svakom kutku karoserije vidi se i osjeća visoka kvaliteta izrade. Sve to, uz bogat paket elektroničkih sustava (ABS, EBV, ASR, ESP) i devet zračnih jastuka jamči maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.

Na okret ključa, pod povišenom prednjom haubom, meko je zabrektao 4-cilindraš, koji iz obujma od 1968 ccm razvija 140 KS pri 4200/min. Njegov ugodniji zvuk pokazuje da koristi izravno ubrizgavanje common-rail, umjesto pumpa-brizgaljka. Dojam poboljšava ravnomjernije otpuštanje snage pri niskim okretajima, nego kod prethodnog turbodizelaša iste snage.

Ravnomjernije vuče

Za uvjerljiva svojstva zaslužan je najveći okretni moment od 320 Nm pri 1750/min. Turbo-rupa je znatno manje uočljiva nego kod starog motora, a motor ravnomjernije vuče od niskih do visokih okretaja i osjetno je tiši. Uz potporu mjenjača sa šest stupnjeva postižu se solidne performanse, iako malo smeta prekratak prvi stupanj. To je posljedica specifične koncepcije koja omogućava svladavanje ekstremnih uspona i bez dodatnog reduktora. Od drugog stupnja na dalje sve ide glatko, pa smo do stotke ubrzali za 10,9 s.

Prosječno troši 8,4 litreZbog uzdignute karoserije, mase od veće od 1,8 tona (testni model) i pogona 4x4, potrošnja ne može biti niska. Prosječna potrošnja od 8,4 litara na testu dobra je mjera za ovakav automobil. 

Zbog dobre elastičnosti Tiguan spremno kreće naprijed u svakom stupnju, a pristojno se može voziti i bez čestog šaltanja. Iako ima tipične SUV-ovske manire, Tiguan je temperamentan u gradskom prometu, a do 160 km/h na autocesti grabi bez osjetnijeg napora te je dobro pripremljen i za duga putovanja. Tada se ipak počinje osjećati povećan otpor zraka, ali njemački kompaktni SUV sigurno stiže do maksimalnih 186 km/h.

Usavršen i ojačan integralni pogon 4motion, s Haldex spojkom ispred stražnjeg diferencijala (u funkciji trećeg diferencijala) osigurava uvjerljive performanse u svim uvjetima. Kako bi se smanjili otpori, u osnovnoj konfiguraciji pogon se usmjerava samo na prednje kotače, a po potrebi (u slučaju proklizavanja) se snaga usmjerava i straga. Na skliskoj podlozi  snaga se u prosjeku usmjerava u omjeru 55/45 posto, a po potrebi straga može ići i svih 100 posto.

Haldexova je spojka učinkovitija od viskozne i snagu prebacuje u samo 0,15 sekunda, a može podnijeti višestruko veće opterećenje. Zbog toga je ovo jedan od rijetkih SUV-ova koji ima prave terenske sposobnosti.

Nije jeftin

To je riješeno i bez dodatnog reduktora, ekstremno kratkim prvim stupnjem. Pri 1000/min postiže samo 7 km/h i može svladati uspon od čak 95 posto (43 stupnja). Kratka su i sljedeća dva stupnja, a ostala tri su ravnomjerno raspoređena, pa Tiguan najveću brzinu razvija u šestom stupnju.

Ovjes pruža dobar kompromis terenskih i cestovnih značajki, te svi oni koji upoznaju što sve može Tiguan na terenu, ostaju zatečeni njegovim izvrsnim svojstvima na asfaltu. Sve je uvjerljivo, a visoku ocjenu zaslužuje i zaustavni put od 40,5 m, pri 100 km/h. To je djelomice posljedica zimskih uvjeta, no kočnice su potpuno postojane.

Oprema je na visokoj razini, a zahtjevniji kupci imaju i dugačku listu doplata. Tiguan nije jeftin i osnovna cijena iznosi 34.700 eura. No, kad se uzmu u obzir prvoklasna izvedba, sigurnost i ugođaj vožnje te uvjerljiva  svojstva na asfaltu i terenu, to je prava mjera za uvjerljiv višebojac na temeljima Golfa.

Piše: Piše: Dr. Željko Marušić
27.05.2008. 13:26:08
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh