« Zdravlje
objavljeno prije 7 godina i 8 mjeseci
SLATKI SNOVI

Kako do boljeg sna?

Popodnevni san je dobra praksa koja će pomoći vašem organizmu da se osjeća odmornije

Pazite da ne prekidate svoj san tijekom 90-minutnog ciklusa
Pazite da ne prekidate svoj san tijekom 90-minutnog ciklusa (Arhiva)
Više o

spavanje

,

san

,

dobar san

Često se govori da treba osam sati dobro i konstantnog sna da bi čovjek bio odmoran, no ispada da san funckionira kao skup ciklusa od 90 minuta kako kaže Nick Littlehales, stručnjak za san, čiji savjeti su doprli i do britanskih olimpijaca.

Svaki od tih 90-minutnih ciklusa ima pet faza koje su ključne za oporavak. Neke od tih faza su lagani san, duboki san i REM faza, a to je faza u kojoj sanjamo. Zato je važno pri navijanju alarma obraćati pozornost da ne prekinemo naš san tijekom jedne od tih faza, već na samom kraju ciklusa. Npr, ako se trebate ustati u 7:00 onda bi najbolje vrijeme za odlazak u krevet bilo 23:30. To znači da biste imali vremena za pet 90-minutnih ciklusa i 15 minuta za zaspati i razbuditi se. Ako krenete 90 minuta ranije ili kasnije leći imat će te šest ili četri ciklusa sna, no ako propustite jedan od tih vremena kad biste trebali ići leči bolje je da onda pričekate do sljedećeg ciklusa prije nego što odete leći i imate pravilan san, a onda sljedeći dan uspostaviti normalan ritam.

Da spriječite noćna buđenja odlazite na WC svakih 15 minuta, počevši sat vremena prije nego što odete leći, čak i ako ne morate. Nakon nekog vremena tijelo će vam se prilagoditi i izbacit će svu tekućinu u to vrijeme i prije sna.

Popodnevna šetnja je dobar način da se razbistre misli i smanji stres koji remeti san, a nakon dužeg sjedenja razgiba vam tijelo i daje priliku da udahnete svježeg zraka.

Popodnevni san je isto dobra praksa koja će pomoći vašem organizmu da se osjeća odmornije. Najbolje vrijeme je između 13 i 16, a dovoljno je 20 minuta. Čak i ako ne zaspete osjećat ćete se svježije i odmornije.

Tvrdoća madraca je isto važna za kvalitetu sna. Ona mora biti taman da biste mogli dobro spavati. Ako je razmak između vaše glave i madraca veći od 5 cm onda je madrac pretvrd, a ako je glava uzdignuta i vrat se krivi, madrac je premekan.

Topli tuš vam može pomoći da zaspete čak i u ljetnim danima jer nakon toplog tuša vaše tijelo se samo nastavi hladiti, posebno ako uđete u hladan krevet.

18.02.2013. 21:53:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh