Isplati li se doista vjerovati prodavaču rabljenih automobila iz Njemačke?
Nisu svi prodavači rabljenih automobila u Njemačkoj pouzdani; mnoga oštećena vozila na tržište dolaze iz drugih zemalja
Mnogi pretpostavljaju da su rabljeni automobili iz Njemačke u dobrom stanju i da nemaju skrivenih nedostataka. Međutim, kada je srpski influencer Đorđe Aleksić s YouTube kanala Aleksić Moto pokušao kupiti polovni BMW X6 u Düsseldorfu, otkrio je da je automobil pretrpio ozbiljna oštećenja. Istraživanje je otkrilo da su mnoga vozila koja se prodaju u Njemačkoj bila oštećena u drugim zemljama, a kupci bi trebali biti oprezni kako bi izbjegli prevare.
Kako BMW može imati dva broja šasije? Aleksić je objavio video u kojem je objasnio kako je na njemačkom oglasniku mobile.de našao BMW X6 koji je odlično izgledao. Kontaktirao je prodavača, dobio broj šasije automobila i provjerio ga na carVerticalu - jednom od mogućih načina za provjeru povijesti automobila.
Prema izvješću, sve je izgledalo u redu i X6 je imao stvarna očitanja kilometraže i samo manja oštećenja. YouTuber je otputovao 2 000 km u Njemačku kako bi kupio željeni automobil i gotovo bio prevaren: ispostavilo se da je prodavač Aleksiću dao broj šasije drugog automobila.
Kada je provjerio pravi broj šasije automobila, izvješće o povijesti otkrilo je ozbiljnu nesreću u prošlosti. Bilo je vidljivo da je BMW bio oštećen u Rumunjskoj, a vlasnik je to pokušao sakriti.
„Automobil je izgledao savršeno iznutra i izvana, ali nikada ne možete znati koliko je dobro popravljen. Važno je uvijek provjeriti slaže li se broj šasije na automobilu s onim iz dokumenata. Inače možete kupiti pravi škart", rekao je Aleksić nakon neuspjele kupovine.
Neki automobili koji se prodaju u Njemačkoj bili su voženi u drugim zemljama
Istraživanje koje je napravio carVertical otkrilo je kako ova bizarna situacija u kojoj se automobil prodaje u Njemačkoj, a bio je oštećen u drugim zemljama, nije tako neuobičajena. U 2022. godini, na carVerticalu je provjereno 230 695 automobila čiji su posljednji povijesni podatci registrirani u Njemačkoj.
Što je još zanimljivije, njih 9 997 imalo je neku vrstu aktivnosti zabilježenu u drugim zemljama. To znači da je 4,3 % automobila prodanih u Njemačkoj možda bilo korišteno u inozemstvu, čak i ako to njihovi prodavači „zaborave" spomenuti.
Prema carVerticalu, 16,6 % automobila koji se prodaju u Njemačkoj bilo je korišteno u Italiji, 12,7 % u Francuskoj i 10,6 % u SAD-u. Iako udio automobila iz Rumunjske, odakle originalno dolazi X6, nije visok (5,1 %), rizik i dalje postoji.
Nisu svi prodavači pouzdani
Iako njemačko tržište rabljenih automobila ima dobru reputaciju u Europi, u potpunosti vjerovati prodavačima može dovesti do ozbiljnih problema. Budući da je 75 % polovnih vozila u Srbiji uvezeno iz inozemstva, često imaju vraćenu kilometražu, skrivena oštećenja i druge nedostatke.
Prevare na tržištu rabljenih automobila češće su u istočnoj Europi. No, kupci bi trebali poduzeti mjere opreza i kada kupuju vozila u zapadnim zemljama. Inače je lako dobiti automobil u lošem stanju, a zatim potrošiti mnogo novca na popravke.
„Mnogo ljudi vjeruje da iz Njemačke, Švicarske i drugih zemalja zapadne Europe dolaze samo dobro održavani automobili. Iako su neki kupci svjesni prevara, prilično je uobičajeno vjerovati svemu što prodavač kaže o automobilu ako dolazi iz inozemstva", objašnjava Aleksić.
Provjeriti povijest automobila nije dovoljno. Budući da neki prodavači koriste lažne brojeve šasije, kupci moraju pažljivo provjeriti je li broj šasije koji su dobili pravi. Krivotvorenje broja šasije je ilegalno i, ako prevarant ide do te mjere, automobil treba izbjegavati pod svaku cijenu.
Novi komentar