Guta cestu, osvaja srca
Luksuzno - sportski stil prava je mjera kultnog naslijeđa, a užitak počinje čim se sjedne u otmjena sjedala s električnim podešavanjem. XF ima erotski dizajn, aristokratski luksuz, te snažan i štedljiv dizelaš
Kod elitnih automobila je 90 posto u ugledu, jer u visokoj klasi nema loših ni prosječnih modela. Jaguar XF, nasljednik modela S-Type, koji se proizvodio od 1998. do 2008., u tom društvu zasigurno zaslužuje posebno mjesto. To se vidi na prvi pogled, jer statusna engleska limuzina nove generacije pruža erotski privlačan stil i aristokratsku izvedbu.
Dobro, može se prigovoriti što je pod prednjom haubom moćan i uvjerljiv, ali ipak konfekcijski, dizelaš 2.7 D V6, snage 207 KS i okretnog momenta 435 Nm, kojeg proizvode Ford i PSA. No, mana je to što je Jaguar prodan indijskom koncernu Tata. Može pričati tko što hoće, iznositi argumente kako će indijski koncern zadržati samostalnost i personality slavnog Jaguara, učiniti sve da zadrži njegove bitne vrijednosti, no to je objektivno velika mana...
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: dizelski, V6 ugrađen sprijeda
uzdužno, 2x2 bregasta vratila,
24 ventila, 2 turbo punjača
promjenjive geometrije VGT,
common-rail, intercooler, filtar čađe;
OBUJAM: 2720 ccm;
SNAGA: 207 KS;
OKRETNI MOMENT: 453 Nm;
DIMENZIJE: 4960 x 1880 x 1460 mm;
MJENJAČ: automatski, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 8,2 s;
NAJVEĆA BRZINA: 229 km/h;
POTROŠNJA: 10,4/5,8/7,5 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 500 l;
CIJENA: 65.720 EURA
Sliči na Aston Martina DB9
Posebice kad se uzme u obzir da je kultna engleska marka, već prelaskom pod okrilje Forda, izgubila dio svojih izvornih vrijednosti... Prava je šteta što nije došao koju godinu prije na tržište jer bi možda spriječio šokantni “takeover”. Toliko je različita od S-Typea, da ne može s njim stati u istu rečenicu...
Međuosovinski razmak od 291 cm otkriva da je zadržana stara platforma, dokazanih svojstava, a dimenzije su blago napuhane: dužina je povećana sa 490,5 na 496 cm, širina sa 182 na 187,5 cm, a visina sa 144,5 na 146 cm. Dodatni su centimetri zapakirani izvrsno, pa novi model izgleda vitkije i dinamičnije od staroga. Ako vam XF sliči na Aston Martin, posebice na DB9, to nije slučajno. Dizajn oba modela potpisuje Englez Ian Callum, kojeg svrstavaju među pet najboljih živućih dizajnera.
Serijska opremaAlu naplatci 18”, ABS/EBA, DSC/TC, keyless sustav, koža, senzor parkiranja straga, automatska dvozonska klima, el. paket stakala i retrovizora, senzor kiše, višefunkcijski el. podesiv upravljač u koži, el. podesiva i grijana sjedala sprijeda s memorijom, aplikacije od poliranog drva, multimedijalni touch screen sustav, glazba 320W, prednji i bočni zračni jastuci i zavjese.Početni je dojam izvrstan, a XF je, koliko god zvučalo čudno, inside-out automobil: iznutra izgleda još privlačnije nego izvana. Zapravo, kokpit otkriva umjetničku dušu i, dok je motor ugašen, unutrašnjost izgleda prigušeno, pospano. Pravi ugođaj počinje pritiskom tipke ne središnjem tunelu: poput kapaka otvaraju se poklopci otvora za ventilaciju, a magično plava iluminacija osvijetli ploču s instrumentima.
U sredini je “touch screen” koji omogućava lagano podešavanje svih sekundarnih funkcija. Tada se shvati koliko je ovo plemenit automobil i šteta je da Jaguara sada imaju Indijci... Kombinacija mekane kože, kromiranih ukrasa i brušenog drva provjerena je formula uspjeha. Luksuzno - sportski stil prava je mjera za automobil kultnog naslijeđa, a užitak počinje čim se sjedne u otmjena sjedala s električnim podešavanjem.
Testirali smo tržišno najzanimljiviju verziju s common-rail dizelašem 2.7 D V6, kojeg u kooperaciji proizvode PSA i Ford. S pomoću dva turbopunjača iz 2720 ccm ispaljuje 207 KS pri 4000/min, uz potporu visokih 435 Nm okretnog momenta i kvalitetnog ZF automatskog mjenjača sa 6 stupnjeva, osigurava performanse kakve se i očekuju od jednog Jaguara.
Kreće moćno
Uz potmulo grgljanje i gotovo neosjetne promjene stupnjeva, XF do stotke ubrzava za 8,2 sekunde. Na svaki pritisak gasa spremno kreće naprijed, ne brutalno, ali moćno i ravnomjerno. Sve to dobiva na vrijednosti uz kvalitetno podvozje, koje pruža pravi kompromis udobnosti i stabilnosti.
Najbolji svih vremenaXF je, uz legendarni E-Type (1961. - 1975.), vjerojatno najbolji Jaguar svih vremena koji ima adute za ulazak u klinč s Audijem A6, BMW-om serije 5 i Mercedesom E-klase.
Jaguar XF ‘pegla’ zavoje preciznošću koja osigurava lakoću upravljanja i užitak vožnje bez iznenađenja. Klasična koncepcija - motor sprijeda - pogon straga, je kao stvorena za vozače koji vole sportsku vožnju, jer visok potencijal motora osigurava sigurno izvlačenje iz zavoja. Na svemu se vidi “rukopis” Fordovih stručnjaka, vrhunskih majstora za podvozje.
Respektabilni igrač
U visokom su stilu i kočnice s diskovima od 326 mm. Grizu na svaki pritisak papučice i osiguravaju zaustavni put, pri 100 km/h, od 37,6 metara. Vrlina dizelskog pogona je elastičnost i povoljna potrošnja, koja je na testu bila prihvatljivih 9,4 litra.
Ugodnoj vožnji pridonosi izvrsno prigušena buka i podvozje koje ugodno prigušuje neravnine. Kad se sve zbroji i oduzme, na naše je tržište stigao respektabilni igrač premium klase. Naravno, u tom stilu je i cijena od 65.720 eura, koja s doplatama raste na više od 80 tisuća. Za one koji žele odmak od uobičajenih mjerila visoke njemačke klase, XF je Jaguar pravi izbor.
Novi komentar