« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 1 mjesec i 5 dana
BRZINE

Goodyear očekuje rekorde na Le Mansu

Goodyear se nakon više od desetljeća vraća na jednu od najprestižnijih utrka na svijetu 24 sata Le Mansa

24 sata Le Mansa
24 sata Le Mansa (Arhiva)
Više o

Goodyear

,

24 sata le mansa

Proizvođač guma koji se između ostaloga ponosi i rekordnim brojem pobjeda u Formuli 1 na francuskoj klasičnoj utrci izdržljivosti ide u lov na svoju 15. pobjedu. Zbog hladnijih temperatura u Le Mansu se najavljuje najžešća borba svih vremena, na što su se u Goodyearu, koji će svojim gumama opremiti pet natjecateljskih ekipa, odlično pripremili.

Pred nama je utrka svih utrka 24 sata Le Mansa, najzahtjevnije natjecateljsko iskušenje na svijetu koje gledateljima tijekom 24 sata nudi više od 5000 prijeđenih kilometara s prosječnom brzinom iznad 200 kilometara na sat. Goodyear će se na teško očekivanom povratku boriti za svoju 15. pobjedu na Le Mansu protiv ekipa Jota Sport, Jackie Chan DC Racing, Algarve Pro Racing, G-Drive Racing by Algarve i Panis Racing, a već u sljedećoj sezoni prvenstva WEC i europske serije Le Mans Goodyearovim gumama bit će opremljeni svi automobili u klasi LMP2.

Epska utrka izdržljivosti obično se odvija u lipnju, ali će se zbog pandemije ove godine iznimno održati 19. i 20. rujna. Niže temperature posljedično najavljuju da možda slijedi jedna od najbržih utrka u nedavnoj povijesti. »Zbog manjeg aerodinamičnog otpora i veće izdržljivosti motora hladniji zrak omogućuje veću izdržljivost. Što se tiče guma, ovu sezonu kod Goodyearove serije mogli smo primijetiti korak naprijed kod tempa ako ga usporedimo s vremenima kruga u proteklim godinama. Kad udružimo te čimbenike, dobit ćemo recept za Le Mans na kojem mogu padati rekordi", izjavio je Mike McGregor, Goodyearov direktor programa utrka izdržljivosti.

Najveća izdržljivost u svim vremenskim uvjetima

Za proizvođače guma jedan su od brojnih izazova Le Mansa propisi za prvenstvo WEC, koji za čitavu sezonu dopuštaju samo tri tipa guma za suho vrijeme. Goodyear je razvio seriju koja zadovoljava izuzetno širok spektar temperatura staze. U Francuskoj će se usredotočiti na meke (soft) »A« ili najnovije srednje tvrde (medium) »B« specifikacije, a u slučaju toplinskoga vala bit će spremne i srednje tvrde-plus (medium-plus) »C«. Dobro su se pripremili i na nestalno jesensko vrijeme ako bude trebalo upotrijebiti gume za mokru podlogu.

U Le Mansu se gume mijenjaju prema prijeđenoj udaljenosti koja je veća od dviju utrka Formule 1, a Goodyearov je cilj osigurati ekipama dugotrajnu izdržljivost guma, smanjiti broj zamjena i zadržati najveću izdržljivost u posljednjem dijelu, kad je razina goriva niska. U belgijskom Spau pokazalo se da su automobili s Goodyearovim gumama u toj fazi utrke najbrži na stazi.

Bogata natjecateljska prošlost koja vodi do novih uspjeha

Goodyear je svojom strašću, izdržljivošću i inovativnošću u Le Mansu nanizao brojne uspjehe. 1965. godine slavio je prvu pobjedu, a do 1997. godine ukupno čak četrnaest puta stajao je na najvišem postolju. Osobit odjek imala je legendarna Fordova pobjeda 1966. godine, koju smo prije nekog vremena mogli pratiti na filmskim platnima. Iskustvo s brojnih natjecanja dugo nekoliko desetljeća sada će imati još veću važnost jer zbog kalendara prepunoga događanja u Le Mansu nije bilo vremena za tradicionalnu testnu vožnju dva tjedna prije utrke.

24-satna natjecateljska poslastica počet će u subotu 19. rujna 2020. u 14.30 po srednjoeuropskom ljetnom vremenu, a završit će idući dan u 14.30. Le Mans je predzadnje iskušenje svjetskoga prvenstva izdržljivosti FIA WEC, koje će 8-satnom utrkom u Bahreinu završiti 14. studenoga. Rezultati u Le Mansu ključni su jer za francusku klasiku vrijede dvostruki bodovi.

17.09.2020. 14:21:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh