Ford T slavi 110. godišnjiucu
Motor se palio na kurblu, a električni starter ugrađivan, uz nadoplatu, od 1919., u serijskoj je izvedbi tek 1926., u posljednjoj godini proizvodnje
Ford T, Automobilska ikona i model koji je motorizirao SAD slavi 110. godišnjicu, a dan kad je proizveden, 12. kolovoza 1908., jedan je od ključnih dana u povijesti autoindustrije.
Do 1927. proizveden je u više od 15 milijuna primjerka, bio je robustan, izdržljiv i svestran, s 4-cilindrašem od 2900 cm i 20,3 KS te 2 stupnja prijenosa, mogao je potegnuti 72 km/h, trošio 11 do 18 litara, a kočio samo stražnjim kotačima.
Motor se palio na kurblu, a električni starter ugrađivan, uz nadoplatu, od 1919., u serijskoj je izvedbi tek 1926., u posljednjoj godini proizvodnje.
S Fordom T povezuje se uvođenje tekuće trake za proizvodnju automobila, što se dogodilo 7. listopada 1913. Bila je to prva tekuća traka za proizvodnju automobila, u punom smislu, ali prvu primitivnu 'tekuću proizvodnju traku' 1903. uveo je Oldsmobile. Šasija na kotačima gurala se i vukla među radnim mjestima skupina radnika.
Milijunti Model T proizveden je 10. prosinca 1915. te je Ford postao prvi proizvođač ikad koji je dostigao brojku od milijun proizvedenih automobila. A 1921 proizvedeno ih je 1.003.054, što je prvi put u povijesti da je jedan automobil proizveden u više od milijun primjeraka godišnje i tada je svaki drugi proizvedeni auto u svijetu bio - Ford Model T.
Ukupno je do 26. svibnja 1927. proizvedeno 15.007.033 primjerka i to je bio apsolutni rekord u proizvodnji automobila do 17. veljače 1972., kad je rekorder u proizvodnji jednog modela postala Volkswagen Buba.
O kvaliteti Forda T govori podatak da su ih tisuće, diljem svijeta, još uvijek u pogonu, uglavnom u SAD-u, piše Autoportal.
Novi komentar