Facebook: "Sviđa mi se" slavi prvi rođendan
Uveden prije godinu dana. Dnevno se klikne oko miljardu puta. Koristi ga 500 milijuna facebookovaca. I čini Marka Zuckerberga sve bogatijim...
Tako je malen, tako jednostavan i tako bitan taj virtualni gumb kojim svijetu na Facebooku stavljate do znanja da vam se nešto sviđa. „Like" ili „Sviđa mi se" opcija ovih dana slavi svoj prvi internetski rođendan. Iako nema preciznih podataka koliko puta dnevno korisnici Facebooka kliknu „Like", dovoljno je uzeti u obzir da ih ima 500 milijuna pa ako svatko barem dva puta na dan kaže da mu se nešto sviđa, lako je računicu dovesti do kraja. Najobičniji virtualni gumb ima nevjerojatnu moć - korak po korak postao je sastavni dio facebookovskog života i sve više i više određuje naš ukus za određen stvari, a to pak ima nevjerojatne posljedice. Evo zašto, svaki put kad stavite nekom prijatelju do znanja da vam se sviđa neka knjiga, video, spot, glazba i slično, to ne usrećuje samo njega i vas već i Marka Zuckerberga, osnivača najpopularnije društvene mreže na svijetu. Nije on nikakav genij - on jednostavno zna kako sve te naše 'lajkove' pretvoriti u novac jer njegovo se carstvo temelji na oglašavanju, a ciljano oglašavanje je lakše provesti ako se zna tko što voli.
Tako se klikanjem na „Sviđa mi se" iz dana u dan sve detaljnije stvara profil pojedinog korisnika što oglašivačima olakšava posao - oni neće dugo čekati da plasiraju svoje proizvode i usluge u one male iritantne prozore s desne strane vašega profila na Facebooku. Iako su ga mnogi u početku smatrali bespotrebnim, činjenica je da ga danas facebookovci koriste svakodnevno - „J'aime", „I like", „Mi piace", „Me gusta", „Gefällt mir", „Sviđa mi se" su, prema navodima iz Palo Altoa, trebali biti samo neka vrsta testa, no danas je Facebook nezamisliv bez njih, a iz gore opisanih razloga znate i zašto. Međutim, „Sviđa mi se" nije opstao samo na Facebooku. Prema podatcima kojima raspolažu ljudi iza Facebooka, ovaj se gumb pojavljuje na 10 tisuća drugih internetskih stranica svakog dana u istom ili sličnom obliku, a trenutno ga upotrebljava preko 2,5 milijuna stranica na internetu. Kad se sve zbroji i oduzme, postaje jasno koliko je sama ideja genijalna i prosto je nevjerojatno da se nitko iz Googlea, koji je u odnosu na Facebook i sve ostalo na Internetu jedini pravi gigant, nije prije sjetio uvesti nešto slično (Google je svoj 'Like' uveo tek prije nekoliko dana u obliku gumba '+1').
Novi komentar