Evolucija umjesto revolucije
Izniman SUV s ozbiljnim off-road mogućnostima, uz najnoviji elektronski nadziran inteligentan ‘All mode 4x4i’ sustav prijenosa snage, najvišu ocjenu zaslužuje Renaultov 2,0 litreni turbodizelaš s intercoolerom i Common-Rail ubrizgavanjem goriva.
Kada su u Nissanu planirali novu generaciju, inače iznad očekivanja uspješnog X-Traila, pitali su dosadašnje vlasnike što bi htjeli promijeniti i iznenadili se odgovorom da je najbolje ne mijenjati - ništa. Od početka prodaje 2003., Nissan je prodao 800.000 primjeraka X-Traila, što je odličan učinak.
U početku se planiralo godišnje proizvesti 23.000 primjeraka, a na kraju se pokazalo da je tržište ‘progutalo’ i do 64.000 komada svake godine (prosječno 54.000), što je povećanje planirane prodaje od 135 posto. Kako je vrlo teško napraviti nasljednika uspješnog modela, iz Nissana su odlučili poslušati kupce i na karoseriji osim malih detalja nisu ništa mijenjali.
Tehničke karakteristikeMOTOR: četverocilindrični, dizelski;
OBUJAM: 1995 ccm;
SNAGA: 173 KS;
OKRETNI MOMENT: 360 Nm;
DIMENZIJE: 4630 x 1785 x 1770 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 10 s;
NAJVEĆA BRZINA: 200 km/h;
POTROŠNJA: 9,3/6,3/7,4 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 603/1773 l;
CIJENA: 35.615 eura
Dimenzije skoro iste
Novi X-Trail promijenio je vanjske dimenzije tek minimalno. Međuosovinski razmak je povećan za 5 mm i sada iznosi 2,63 m, pa je putnicima malo povećan komfor vožnje. Ukupna dužina novog X-Traila porasla je za 175 mm (4,63 m), širok je 1,785 m i visok 1,685 m.
Ljubitelje prave off-road vožnje svakako će zanimati kut prilaza i odlaza nove karoserije koji je 28 i 23 stupnja, a udaljenost dna karoserije od podloge po kojoj se vozi je ravno 20 cm. Dodatni dužinski centimetri pretočeni su u prostran prtljažnik koji je opremljen ladicama, pretincima i kukicama, a obložen je otpornom plastikom koja se lako čisti.
Razlog za oduševljenje
Najnoviji elektronski nadziran inteligentan ‘All mode 4x4i’ sustav prijenosa snage oduševit će svakog vlasnika. Tu su i elektronski pomoćni sustavi za kretanje uzbrdo (USS - Uphill Start Support), i pri vožnji nizbrdo (DDS - Downhill Drive Support). Ti se sustavi automatski aktiviraju na kosini većoj od 10 posto. DDS sustav se uključuje prekidačem i održava brzinu vožnje nizbrdo od 7 km/h.
Dok su na karoseriji izvedene minimalističke izmjene, ispod lima skoro je sve novo konstruirano - novi su motori, mehanika i unutrašnjost. X-Trail je konstruiran na osnovi nove C platforme koju dijeli s modelom Qashqai, tako da je šasija u odnosu na stari model dodatno ukrućena i cijela struktura vozila je ojačana, čime je stekao bolje vozne osobine.
X-Trail je sada puno praktičniji, jer je dobio puno korisnih detalja koje
stari model nema. Unutrašnjost kabine je potpuno redizajnirana, novi je oblik i smještaj instrumenata koji se nalaze ispred volana vozača, a ne kao ranije u sredini ispod vjetrobrana.
Pretinac za rukavice ima obujam 15,7 l, a njegov je prostor posebno osmišljen za priručnik s uputama o vozilu. Hlađeni pretinac (na čijem se poklopcu nalazi naslon za laktove) nalazi se između prednjih sjedala. U njega stane 13 CD-ova s kutijama ili 4 limenke od 33 cl.
Obilje kroma
Polivalentnost i veća unutrašnja kvaliteta (presvlake, udobnost, kvaliteta spojeva), u potpunosti su postignuti ciljevi. Materijali su ugodni na dodir, obilna uporaba kroma i posrebrenih umetaka, površine koje se doimaju kao da su od baršuna, te gusto tkanje presvlaka i obloga - sve to zajedno kabini novog X-Traila daje istinsku uočljivu kvalitetu vozila visoke klase.
Svi modeli serijski imaju klima uređaj, prednje i bočne zračne jastuke, zračne zavjese, a tu je i hands free Bluetooth uređaj koji je u potpunosti integriran u audio sustav. Ovu verziju kompaktnog SUV-a, ili ako hoćete modernog terenca, sada pokreće Renaultov 2,0 dCi litreni turbodizelaš s intercoolerom i Common-Rail ubrizgavanjem goriva.
Motoru najviša ocjena
Razvija najveću snagu 173 KS i maksimalni okretni moment 360 Nm pri 2.000 o/min. Performanse motora su nas oduševile i odlično se slaže sa šestostupnjevanim ručnim mjenjačem i ističe se iznimnom elastičnošću.
Ovaj je Nissan X-Trail iznimno sposoban kompaktan SUV s ozbiljnim off-road mogućnostima, što njegovi vlasnici i koriste u svakodnevnici. Za razliku od drugih ‘šminkerskih’ konkurenata koji se voze samo po asfaltu, čak 40 posto vlasnika X-Trail koristi izvan asfalta u pravim off-road uvjetima što je za ovu klasu vozila znatno iznad prosjeka.
Novi komentar