Epicentar suvremenog kazališta - Ganz nove Perforacije
Festival započinje 27. lipnja u Zagrebačkom plesnom centru hrvatskom premijerom predstave Hope Hunt or Ascension into Lazarus
Sljedeći tjedan u Zagrebu počinju Ganz nove Perforacije, festival izvedbenih umjetnosti koji okuplja autore iz područja suvremenog kazališta, plesa i performansa. Već 11. godinu za redom Zagreb na tjedan dana, od 27. lipnja do 2. srpnja, postaje epicentar performansa i hibridnih izvedbenih žanrova, a program se seli i u ostale gradove Hrvatske - Rijeku, Dubrovnik, Split, Koprivnicu, Zadar i Osijek.
Festivalom nastavljamo davati priliku i prostor za umjetničko djelovanje suvremenim izvedbenim autorima, posebice generaciji koja se u našem kulturnom kontekstu nalazi u najnezavidnijoj poziciji. Pritom mislim na generacije autora koji su izgubili mjesto promišljanja i djelovanja gašenjem Kulture promjene koja je služila kao svojevrsni kreativni-lab kako za studente i mlade umjetnike koji su tamo dobili prve prilike za profesionalne produkcije, tako i onoj „srednjoj" generaciji koja već iza sebe ima postignuća no još uvijek nije uopće, ili u najmanju ruku, nije adekvatno podržana od strane institucionalne kulturne scene - izjavila je Silvija Stipanov, umjetnička voditeljica festivala.
Festival započinje 27. lipnja u Zagrebačkom plesnom centru hrvatskom premijerom predstave Hope Hunt or Ascension into Lazarus, koja iznova oduševljava kako kritiku tako i publiku, nagrađivane britanske umjetnice - Oone Doherty pred kojom je velika karijera i koju je Radio France Culture prozvao novom Pinom Bausch.
Na ovogodišnjim Ganz novim Perforacijama imat ćete priliku vidjeti čak osam premijernih naslova i neka od najzanimljivijih domaćih imena poput međunarodno priznatog koreografa za čije se predstave uvijek traži mjesto više, Matije Ferlina koji se u svojoj inscenaciji Antigone, u zagrebačkoj premijeri predstave Staging a play: Antigona, odlučuje za radikalan i kompleksan pristup ideji proširenog koreografskog uprizorenja književnog klasika, pri čemu dramska lica i njihove funkcije svodi na jedno izvođačko tijelo i jedan glas, zadržavajući narativ drame i logiku dramskih situacija. Tijelo koje se rađa na sceni istovremeno nosi i koreografa i izvođača i autokrata i pobunjenicu, i proroka i glasnika, te postaje začudni objekt kontinuirane mijene, izjavio je autor i izvođač predstave Matija Ferlin.
Kazališna autorica Marina Petković Liker u premijernoj izvedbi naslova Razgovaranje nastavlja istraživanje uzajamne povezanosti glasa i tijela, ženske geste i ženskog principa djelovanja u umjetnosti i životu, te na scenu postavlja sedam žena uronjenih u zajednički, ali slojevit osjećaj svijeta ispunjen nijansiranom problematikom svakodnevice.
Deset godina nakon uspješne predstave Žrtve zemljopisa 2: Povratak žrtve, provokativni Miran Kurspahić i Rona Žulj zajedno s originalnim postavom Žrtvi vraćaju se na pozornicu u novom nastavku: Victims4Life - Žrtve za život. Strmoglavljujući se niz tobogan vlastitih predrasuda, preispitujući pritom novu kulturnu paradigmu i duh vremena, pretpremijera predstave Žrtve za život zabavit će gledatelja, ali ga i natjerati da se zapita o vlastitoj poziciji u društvu i vlastitim mehanizmima povlačenja. Problem je i dalje isti - kulturni kompleks, pitanje identiteta i pitanje predrasuda. Ako smo se u Žrtvama zemljopisa 2 na sve načine pokušavali prodati u Europi, sada se, suočeni sa životnim realitetima pokušavamo prodati u Hrvatskoj. Između ostalog, pričamo i o profesionalnom, ali i ljudskom iskustvu proteklog desetljeća, izjavio je redatelj predstave Miran Kurspahić.
Premijerni program nastavljamo 28. lipnja novom interpretacijom predstave Ende oder Wende grupe Ulješura koju je Željko Zorica (Šiš) sa suradnicima napravio 1983. Nova interpretacija njegove predstave koju radim zajedno s brojnim suradnicima odlična je prilika za prisjećanje. Na neki način sam htjela "ispraviti" činjenicu što tada nisam više sudjelovala u izvedbi, ali i otvoriti mogućnost da se u izvedbe uključe, recimo, sramežljive žene, izjavila je Ana Janjatović-Zorica jedna od autorica Preokreta ili kraja, festivalske koprodukcije Studija Artless u Kazalištu KNAP.
U sklopu festivala publika će u Laubi - kući za ljude i umjetnost imati priliku vidjeti i novu predstavu Badco. Nemogući plesovi koja je prije svega par mjeseci imala premijeru u Chicagu, a koja se temelji na kulturnoj ostavštini Johna Cagea i Goat Islanda.
Novi komentar