Dvije Krležine predstave za završetak 'nijeme' sezone
HNK otvara dijalog s Krležinim velikim tekstovima, velikima ansamblom i velikima trudom redatelja i glumaca i svih članova ekipe u specifičnom i dramatičnom vremenu
Hrvatsko narodno kazalište najavilo je u srijedu na konferenciji za tisak premijere dviju velikih drama hrvatske književnosti, 'U agoniji' i 'Areteja' Miroslava Krleže, na kraju sezone tijekom koje je, kako je rečeno, pandemija kazališne zastore držala stalno spuštenima.
HNK će predstave izvesti odvojeno. "Aretej" je u HNK izveden 1959. i nikada više, a "U agoniji" je od 1928. do 1998., kada je zadnji put bila postavljena u HNK, u tom kazalištu igrala osam puta.
HNK otvara dijalog s Krležinim velikim tekstovima, velikima ansamblom i velikima trudom redatelja i glumaca i svih članova ekipe u specifičnom i dramatičnom vremenu, na kraju teške sezone, kad se to činilo nemogućim, kazala intendantica HNK Dubravka Vrgoč.
Ravnatelj Drame HNK Ivica Buljan, koji režira ta dva teksta u obliku dramskoga diptiha, kazao je da Krleža pokazuje da su ljudi u prošlosti imali slične probleme kao što ih imamo danas.
Ako je itko duhovni partner ove kuće onda je to Krleža, čije su drame zauvijek obilježile ovaj prostor, kazao je Buljan i dodao da taj dramski velikan iznosi historiju ljudskog roda od majmuna u neandertalaca, i pita se što je s njihovim genima koji probijaju u našem vremenu na površinu.
Okvir za drame odnos je medicine i politike, koji je aktualniji danas nego u Krležinom vremenu, kazao je.
Protagonisti "Areteja" su dva apatrida koji se nalaze u stanju stalnog egzila i susreću prijatelja iz rimskog vremena kroz kojeg se povijest ponavlja.
Suprotno, "U agoniji" prikazuje sumrak ljubavnoga para, pa ljubavnog trokuta, koji se na kraju pretvara u krah u jednoj osobi, kazao je.
Drama HNK sposobna je suočiti se s takvim tekstovima i ima žara prionuti rješavanju ovakvih tekstova, kazao je Buljan i izrazio nadu će njihovo uprizorenje donijeti pohvalu Krleži.
Pretvorili smo muške likove u ženske. Ženske likove, koji su u Krležinim tekstovima pod ručnom kočnicom, oslobodili smo u prosedeu Krležina svemira i rezultati su stvarno zanimljivi, kazao dramaturg Vid Adam Hribar.
Novi komentar