Dobri ljudi H. R. Genza
Situacija u kojoj običan čovjek dobiva priliku omrsiti se bogatstvom stečenim na protuzakonit, nemoralan ili sumnjiv način zahvalan je motiv za brojne filmske trilere
Gledajući kako javnost, donedavno tako žustra u razapinjanju "lopina", sada odjednom lije stvarne i virtualne suze i organizira ulične procesije podrške gradskim i drugim "očevima" koji su pali zbog stvarnih ili navodnih "ruka u pekmezu", teško je ne složiti se s ciničnim zaključkom talijanske poslovice o tome da je ključna razlika između lopova i poštenog čovjeka u nedostatku prilike.
Upravo je ovo posljednje - situacija u kojoj običan čovjek dobiva priliku omrsiti se bogatstvom stečenim na protuzakonit, nemoralan ili sumnjiv način - zahvalan motiv za brojne filmske trilere, pogotovo one koji svoj žanrovski sadržaj žele obogatiti elementima drame ili socio-ekonomskog komentara. Kao jedan od takvih primjera bi mogli poslužiti Dobri ljudi, američki film danskog režisera Henrika Rubena Genza, koji se pojavio u domaćim kinodvoranama.
Protagonisti, koje tumače James Franco i Kate Hudson, su Tom i Anna Wright, čikaški bračni par koji je zbog financijskih nedaća i naslijeđene nekretnine odlučio sreću potražiti u Londonu. Sreća ih ni tamo previše ne mazi, pa tako i uz Annin stalni posao učiteljice i Tomove povremene poslove kućnog majstora ne mogu sastaviti kraj s krajem, te im zbog dugova prijeti deložacija.
Kada im podstanar podlegne predoziranju heroinom i tako nestane i dodatni izvor prihoda, stanje se čini očajnim, ali samo do trenutka kada Tom otkrije kako je pokojnik skrivao torbu s hrpom novaca. Wrightovi je odluče zadržati, svjesni da time riskiraju daleko ozbiljnije probleme od financijskih. Novac je, naime, pokojnik bio ukrao krvoločnom gangsteru Jacku Witkowskom (Spruell), koji je, pak, prethodno bio opelješio francuskog narko-bosa Khana (Sy).
Cijelu kritiku pročitajte na FAK portalu
Novi komentar