« Život
objavljeno prije 10 godina
SAVJETI PROTIV SMRZAVANJA

Čili u cipelama grije noge po zimi

Nekoliko praktičnih savjeta kako se dobro ugrijati i sačuvati zdravlje po niskim zimskim temperaturama

Čili
Čili (Shutterstock)
Više o

zima

,

hladne noge

,

savjeti

,

hladnoća

,

čili

Hladna stopala su velik problem u zimskim mjesecima, a obuća koju nosimo uglavnom nije adekvatna za duži boravak na temperaturama oko ili ispod ništice. Praktičan i pomalo otkačen savjet kako ugrijati noge po zimi potječe iz Japana i kaže da bismo u čarape ili cipele trebali staviti malo čilija.

Ljuti začin nas grije zahvaljujući tvari kapsaicin koju sadrže cayenne paprike, čiji su suhi plodovi poznati kao čili paprika. Postoje različiti savjeti kako koristiti čili za grijanje stopala, ali svi podjednako pozivaju na oprez i navode jedno zlatno pravilo - manje je više!

Jedna od najpopularnijih metoda zagovara masažu tabana i nožnih prstiju čilijem, uz upozorenje da doticaj čilija s drugim dijelovima kože može dovesti do iritacije. Neke osobe navode da se odmah osjećaju toplije, dok se kod drugih temperatura povećava s vremenom. Cayenne, naime, dovodi do rastezanja krvnih žila i tako povećava prokrvljenost a time i toplinu.

Druga se metoda sastoji od sipanja žličice čilija po unutarnjem dijelu čarapa, ponajviše na mjestima za nožne prste. Čili pritom mora biti raspoređen ravnomjerno kako bi se izbjegnula neželjena opterećenja pojedinih dijelova kože.

Ukoliko stopala dobro podnose količinu čilija ili traže dodatnu toplinu, moguće je postupno povećavati dozu. Osobe s osjetljivom kožom iritacije mogu izbjeći nošenjem dva para čarapa (jedan par ide izravno na kožu, a u drugom se nalazi čili) ili sipanjem izravno u cipele.

Upozorenja koja pritom treba imati na umu su sljedeća: iritacije osjetljive kože su moguće, čili i cayenne paprika mogu obojati čarape, metoda nije prikladna ukoliko na stopalu postoje posjekotine ili ogrebotine, nakon primjene svakako oprati ruke.

Ostali zanimljivi savjeti protiv hladnoćeLaneno sjeme zadržava toplinu u papučama do dva sata. Potrebno ga je prethodno zagrijati u tkanini ili runu.

Svakodnevno hodanje bosim nogama po snijegu u trajanju od tri minute povećava otpor na hladnoću. Pritom treba prestati s "čeličenjem" čim se pojavi bol, a nakon tri minute stopala je potrebno dobro ugrijati.

Autogeni trening opušta i grije, što je znanstveno dokazano. Toplina se širi po cijelom tijelu kada intenzivno mislimo na nešto toplo i ugodno.

Smijeh je prirodno sredstvo protiv hladnoće. Osobe koje su pogledale dobru komediju mogle su nakon filma 45 minuta golu ruku držati u ledenoj vodi (ostali su izdržali samo 25 minuta), pokazalo je istraživanje u Zurichu.

04.12.2010. 18:05:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh