Autonomna vozila i biciklisti - idu li zajedno?
Sljedeća generacija autonomnih vozila morat će naučiti 'jezik biciklista' kako bi se osiguralo da oni na cestama budu sigurni,
Automobili voze već sami, bez čovjeka na vozačkom mjestu... no, kako to može biti jako problematično kad su u pitanju - biciklisti?
Stručnjaci za interakciju čovjeka i računala sa Sveučilišta u Glasgowu pokazali su da postoji potreba da se u novim samovozećim automobilima uspostavi sustav za prepoznavanje i repliciranje 'društvenih interakcija' između ljudskih vozača automobila i biciklista.
Tim, koji će svoje nalaze uključiti u rad koji će biti predstavljen na konferenciji o interakcijama između ljudi i računala, proučavao je kako vozači i biciklisti izravno i neizravno komuniciraju jedni s drugima na javnim prometnicama putem niza eksperimenata u kojima je sudjelovalo 12 volontera biciklista opremljenih naočalama za praćenje očiju i s video kamerama na glavi.
Njihovo istraživanje proučavalo je smjerove u kojima su biciklisti gledali tijekom vožnje pokazujući da su se biciklisti više oslanjali na informacije s prometnih znakova dok su također pažljivo promatrali automobile kako bi vidjeli u kojem smjeru ta vozila planiraju krenuti.
Studija je utjecala na niz preporuka o tome kako bi autonomna vozila trebala funkcionirati u blizini biciklista 'u nadolazećim desetljećima' kako vozači budu manje 'aktivno uključeni' u vožnju.
Tim sugerira da bi autonomna vozila mogla biti temeljitija u prikazivanju svojih namjera tijekom vožnje putem zaslona postavljenih izvana, s nizom LED dioda nalik na semafore koji pokazuju ubrzavaju li, usporavaju ili čak daju prednost drugom korisniku ceste.
Istraživanje pod nazivom "Stvarnost: Istraživanje interakcije vozača i biciklista u stvarnom prometu" također sugerira da bi biciklisti mogli nositi "pametne naočale" koje mogu prenijeti namjere autonomnog vozila dopuštajući automobilima da komuniciraju s biciklistima oko njih.
Jer inače, neće baš biti dobro...
Novi komentar