« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 16 godina
TEST - NISSAN QASHQAI 2.0 dCi TEKNA 4WD

Automobil zvan čežnja

Model koji je napravljen po ukusu europskih vozača, rasprodan je s dugačkim rokom isporuke. To sve govori kada pričamo o Nissanovom modernom crossoveru koji sve osvaja na prvi pogled

Ima stabilnost kakvu se ne očekuje od ovako povišenog automobila
Ima stabilnost kakvu se ne očekuje od ovako povišenog automobila
Više o

Nissan

,

Qashqai

,

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai je kompaktni crossover nove generacije s naglašenim cestovnim značajkama. Ime Qashqai dobio je po iranskom nomadskom plemenu, a dizajniran je u Nissanovom centru u Paddingtonu blizu Londona. Japanci su ovim modelom postigli veliki hit i priznali su da takav interes nisu očekivali.

Odmah se vidi...

Potražnja je tako velika da su sve planirane količine rasprodane, a Nissan je čak pokrenuo i nove proizvodne linije. U Hrvatskoj kupci na poluterenski automobil, koji je, zbog zahtjevne koncepcije i skup, čekaju na isporuku do godinu dana, što najbolje govori o čemu se radi...

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, dizelski, 16V;
OBUJAM: 1995 ccm;
SNAGA: 150 KS;
OKRETNI MOMENT: 320 Nm;
DIMENZIJE: 4875 x 1794 x 1841 mm;
MJENJAČ: ručni, 6 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 10,5 s;
NAJVEĆA BRZINA: 191 km/h;
POTROŠNJA: 8,4/5,5/6,6 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 410/1513 l;
CIJENA: 31.985 EURA

Qashqai je moderni urbani terenac koji sve osvaja na prvi pogled. No, kupce ne privlači samo lijepi dizajn jer on nudi japansku kvalitetu i preciznost izrade, europski dizajn karoserije u kombinaciji sa francuskim modernim dizelašem, te provjerenim Nissanovim 4x4 prijenosom snage.

Da se radi o kvalitetnom i čvrstom proizvodu, osjeti se već pri ulasku. Čvrsta i solidna izvedba i kvalitetni materijali pokazuju da ne treba sumnjati u njegovu pouzdanost i dugovječnost. Testirani primjerak imao je dužu listu serijske opreme: automatsku klimu, 7 zračnih jastuka, senzor svjetala i brisača, računalo, tempomat, senzore za parkiranje, panoramski fiksni stakleni krov, te električno krovno sjenilo.

Tekna bogati paket opremeModel 2.0 dCi Tekna ima bogat paket opreme. Ugodna unutrašnjost pruža dobar komfor, a ovjes dobro prigušuje udarce s podloge. Funkcionalnost povećava prtljažnik obujma od 410 do 1513 l. Aktivna i pasivna sigurnost na najvišoj su razini, što potvrđuju 5 zvjezdica po Euro NCAP-u, prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjese, te zaustavni put kočenja od 38,6 metara.

Krov blizu glave

Da li zbog krovnog sjenila, ali svi putnici viši od 185 cm glavom su vrlo blizu krova i na prednjim i na stražnjim sjedalima. To je, što se tiče dizajna, bila jedina naša primjedba. Testirani Qashqai imao je Renaultov 2.0 dCi common-rail dizelaš snage 150 KS i momenta 320 Nm Zadivljujuća je lakoća kojom motor pokreće tonu i po težak crossover. Radi prigušeno, tiho i bez vibracija u cijelom području rada, tako da su mnogi putnici mislili da je benzinac.

U kombinaciji s dobro odmjerenim i ugodnim (Renaultov specijalitet) mjenjačem sa šest stupnjeva, postižu se uvjerljive performanse kod niskih i visokih okretaja. Mjenjač je odlično preračunat, ali nam se nije dopala ručica koja pomalo ‘lupka’ kod pomicanja i ne daje lijep gladak osjećaj. Ovaj je model imao mogućnost odabira pogona na prednje kotače ili na sva četiri. Jedino uz početni benzinski 1.6 (115 KS) i dizelski 1.5 dCi (106 KS) motor, Qashqai je dostupan u verziji sa samo prednjim pogonom, što se vidi na značajno niskoj cijeni od oko 19.100 eura.

Odličan Renaultov dizelašCommon-rail dizelaš je prigušena verzija Renaultovog agregata koja inače ima 173 KS i 360 Nm. U Qashqaiju iz obujma 1995 ccm razvija 150 KS uz 320 Nm. Motor je moćan, elastičan i ekonomičan. Štedljiv je i radi uglađeno i tiho. Ovaj polu-terenac ima povoljnu potrošnju koja se kreće od 5,5 do 8,4 l (prosjek 6,6).

Motor se vozi kao benzinac, a iznenađuje lakoćom kojom ubrzava iz svih područja i bez ikakve turbo rupe, uglađeno i odlučno. Premda se protiv visokih okretaja ne buni, izuzetno brzo se vozi i nižim okretajima, kada se osiguravaju solidne performanse uz malu buku. Karoserija i ovjes djeluju čvrsto i kompaktno, što povećava užitak vožnje i osjećaj sigurnosti.

Plijeni pažnju

Ovjes nije pretvrd i osigurava visoku stabilnost koja omogućava brzu vožnju kroz zavoje, premda Qashqai nije namijenjen sportskoj jurnjavi. Stražnji ovjes je multilink, a dno vozila je od tla udaljeno 19 cm, što osigurava odličnu off-road prohodnost. Ovaj urbani terenac, ispod svoje nježne karoserije ima za off-road upotrebljiv ovjes i 4x4 sustav prijenosa na kotače, izveden sa središnjom viskoznom spojkom.

Pogon 2WD, Auto 4WD i 4WD LockPreko zakretnog kružnog prekidača vozač može birati 3 opcije. Pogon samo na prednjim kotačima (2WD) je, zbog smanjenja potrošnje, najbolji za suhu cestu i normalnu vožnju. U srednjem položaju 4x4 snaga se automatski, ovisno o proklizavanju, prebacuje i na stražnje kotače, pa se omjer stalno prilagođava uvjetima vožnje. Treća je opcija 4x4 Lock, kad je fiksan prijenos snage 55/45 posto na skliskom terenu.

Mogu se savladati i teži tereni, ali ne treba pretjerivati, jer se ipak ne radi o čistokrvnom terencu. Nissan Qashqai je izuzetno atraktivan crossover koji plijeni pažnju prolaznika i s njim sigurno nećete proći nezapaženo, bez obzira koju verziju vozili…

Gdje god da smo se pojavili morali smo ga pokazivati i objašnjavati na mnogobrojne upite, a jedno od najčešćih pitanja je bio - Koliko ste dugo čekali na isporuku? Zato smo u šali Qashqai nazvali ‘automobil zvan čežnja’.

Piše: Piše i snimio: Davor Kindy
08.07.2008. 18:31:48
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh