« Život
objavljeno prije 13 godina i 6 mjeseci
ANALIZA OSJEĆAJA

Ako želite biti 'popularni' na internetu, počnite provocirati i vrijeđati

Negativne emocije prema zajedničkoj osobi ili temi najjače su oruđe u stvaranju grupne kohezije koja može imati velik utjecaj na zbivanja na internetu, ali i van njega

Popularnost na internetu najlakše s stječe provokacijama
Popularnost na internetu najlakše s stječe provokacijama (Getty Images)
Više o

internet

,

Facebook

,

popularnost

,

Twitter

U slučaju da želite još više tuđe pažnje u virtualno svijetu društvenih medija, ne trebate slijediti bonton ponašanja na internetu niti se doslovno držati „kako-vodiča". Dovoljno je samo da stanete na žulj ljudima i to je sve. Znači, ako želite da vam se prijatelji na Facebooku ili 'sljedbenici' na Twitteru aktiviraju i počnu komentirati sve ono što radite, prestanite se zezati i počnite ih živcirati, provocirati i ljutiti.

Istraživačka grupa Statistical Cybermetrics u svojim je istraživanjima došla do zaključka da stanovnike cyber-svemira iznimno privlači sve ono što je negativno. Kako bi dokazali istinitost te tvrdnje, cybermetričari su se poslužili algoritmom simbolična naziva „analiza osjećaja". Uz pomoć tog algoritma istraživači su nastojali odrediti emocionalni sadržaj u komentarima objavljenim na internetskom forumu BBC-a i stranici digg.com, piše New Scientist.

Kao primjer naveden je status neimenovanog korisnika Facebooka koji je kritizirao Sarah Palin i na kojeg su homofobnim i uvredljivim komentarima reagirale sestre Palin, Bristol i Willow, inače kćerke same Sarah Palin. To je sve - sve što vam je potrebno da započnete raspravu koja će se nastaviti u nizu komentara i to u vrlo kratkom roku, objašnjava Emily Bazelon, koja piše za Slate, u svojoj analizi spomenutog incidenta.

Ako želite dugo chatanje i komentiranje, ne započinjite komentar s riječima poput 'volim', 'sviđa mi se' i tako dalje, kaže jedan od voditelja istraživanja Mike Thelwall. Usput rečeno, rezultati spomenutog istraživanja sugeriraju da malo što tako okuplja ljude (barem na internetu) kao komentari koji sadrže nisku razinu pozitivnosti.

Iskušajte tu teoriju - negativne riječi u statusima, emotikoni i pravopisne pogreške stvorit će specifičnu društvenu grupu gotovo iz ničega. Objavite samo jedan provokativan komentar i sigurno će dobiti puno komentara.

Evo još jednog primjera: mali regionalni časopis Cooks Source bez dozvole je objavio jedan članak o piti s jabukama neimenovane bloggerice koja je u svojem blogu opisala vlastitu priču vezanu za to jelo. Blogerica se požalila javnosti na krađu na blogu LiveJournal.

U blogu je navela odgovor uredništva časopisa na njen prigovor  - uredništvo je izjavilo da je njen tekst dio javne domene te da je utrošilo dosta vremena na uređivanje samog teksta dodavši kako bi bloggerica to čak trebala kompenzirati.

Internet se dignuo na noge - na Facebooku na stranici Cooks Sourcea ubrzo se pojavilo na tisuće uvredljivih poruka, na Twitteru je osvanuo niz posprdnih profila tog časopisa, na internetu su objavljeni brojevi telefona i e-mail adrese urednika, gomila internetskih surfera maltretirala je oglašivače. Interesantno je to da su brojni surferi, koji uopće ne poznaju oštećenu bloggericu, u samo jedan dan proanalizirali tekstove časopisa u potrazi za drugim plagijatima. Dva tjedna kasnije, časopis je priznao kapitulaciju i ugasio se.

Najlakše je podignuti buru ako se dotaknete politike ili religije. Psiholozi, među kojima je i Tom Buchanan sa Sveučilišta Westminster, tvrde da je to tipično ljudsko ponašanje koje dokazuje da se grupna kohezija stvara najčešće među onima koji gaje istovjetne negativne emocije prema određenom subjektu.

Na kraju, zanimljivost - istraživanje je pokazalo da se najmanje rasprava vodi o ostarjelim rockerima. Eto, ako niste za burne rasprave, znate o čemu možete pisati.

11.12.2010. 19:14:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh