Zeleni kamioni su budućnost fast fooda?
Bistro na kotačima je ekološki održiv biznis koji se temelji na prodaji hrane koja je pripremljena prema istim načelima
U svim vecim americkim gradovima, prodavači hrane koji hranu prodaju iz svojih specijalno opremljenih kamioneta postali su uobičajen prizor na ulicama. Od svježeg povrća do brze i one ne tako brze hrane, to je lak i jednostavan biznis, bez prevelikih novčanih ulaganja. Ali kakvog učinka imaju na okoliš ta vozila? To će se saznati iz priče o jednom "zelenom kamionu."
U brdima iznad losangeleskog predgrađa Malibu, zabava upravo počinje...Pleše se uz glazbu lokalnih bendova i kuša lokalna kuhinja. Organizator je "Green Truck," bistro na kotačima, ekološki održiv biznis koji se temelji na prodaji hrane koja je pripremljena prema istim načelima.
"Cilj nam je da budemo dostupni i po cijenama pristupačni svakome tko želi jesti organsku hranu, svakome tko mari za organske porizvode i ekološku poljoprivredu."
Michael Collier je jedan od osnivača kompanije "Green Truck." Sve što se sa "zelenog kamiona" prodaje organski je uzgojeno, na obližnjim farmama. Reklamni slogan kompanije je "Healing the planet, one meal at a time," Liječimo planet, jelo po jelo, i on se odnosi na kamione jednako kao i na hranu.
Umjesto benzina, Zeleni kamioni koriste biodizel goriva i ona proizvedena od otpadnog biljnog ulja, preostalog iz njihovih vlastitih kuhala. Kamioni imaju vlastita spremišta za biorazgradivi otpad, neka su vrsta pokretnih mjesača komposta, koji se šalje natrag farmerima sa čijih farmi, za Green Truck, i dolazi hrana. Pribor, tanjuri, ambalaža, sve se može reciklirati ili je biorazgradivo. A skladište u kojemu se namirnice čuvaju radi na solarnu energiju.
Ekološki prihvatljive incijative kompanije Green Truck našle su odjeka kod potrošača. Evo što kažu dvojica:
"Drago mi je znati što jedem, treba biti svjestan o tome što unosimo u organizam," kaže jedan.
"Podržavamo nešto što je dio jednog većeg plana i kad sam sit, osjećam se dobro," kaže drugi.
Kompanija je počela poslovati prije pet godina, kad je Collier, bivši maneken i glumac, udružio snage s Kamom Micelijem, bivšim bankarom s Wall Streeta. Obojica su bila čvrstih uvjerenja po pitanju zaštite okoliša i obojica su to bila spremna pokazati, za dobro budućih naraštaja. Tako se, kaze Collier, rodila ideja "zelenog kamiona:"
"Svi jedemo, svi na ovom planetu živimo, svima nam jednako trebaju hrana i voda."
Već u trećoj godini poslovanja, kompanija je počela ostvarivati profit. Danas ima pet kamiona: tri u Los Angelesu, jedan u San Diegu i jedan u New Yorku. David Holtze vodi onaj u San Diegu. Zanimanje za takav, održivi način pripremanja i prodaje hrane, kaže on, svakim danom raste.
"Baš mi je prošli tjedan netko poslao email iz Australije, s pitanjem kako sâm može pokrenuti isti biznis u svojem gradu."
David Holtze se nada da će jednog dana "zeleni kamioni" biti jednako uobičajen prizor kao i restorani brze hrane.
"To je naša vizija - poslovni lanac "zelenih kamiona," umjesto McDonaldsa - Green Trucks!"
Osim organske hrane, osnivači kompanije Green Truck imaju i jednu veću, širu ideju na umu - poticati ljude da poštuju Zemlju, kaže Michael Collier, i da poštuju jedan drugoga.
"Svi smo mi jedno i isto, ništa nas ne razdvaja, ni vjera, ni granice. Za sve je zrak isti i zemlja i voda. U svemu tome smo zajedno, bez razlike."
A hrana je ono, istice Michael Collier, koja nas sve povezuje.
Novi komentar