« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 10 godina
DOČEKAJTE ZIMU SPREMNI

Vježbom protiv prehlade

Krećite se intenzivnije svaki dan barem pola sata i prepolovit ćete rizik od prehlade tijekom nadolazećih zimskih mjeseci

Vježbanjem otjerajte prehladu
Vježbanjem otjerajte prehladu (Deviantart)
Više o

imunitet

,

vježbanje

,

prehlada

Tjelesna aktivnost ne pomaže samo u izgradnji i oblikovanju mišića već je dobra i za sprječavanje najčešćeg problema tijekom zimskih mjeseci - obične prehlade. Ljudi koji vježbaju ili se aktivno kreću pet puta tjedno rjeđe se prehlade, a čak i ako do toga dođe, prehlada nije jaka. Kod ljudi koji se manje kreću situacija je obrnuta. Tjelesna aktivnost bi vam, dakle, tijekom zime mogla biti najjače oružje za zaštitu zdravlja - dovoljno je da barem jednom dnevno odete u polusatnu šetnju. Vježbanje stimulira kretanje imunoloških stanica kroz tijelo i do tri sata nakon tjelesne aktivnosti. Što češće osoba vježba to će imunološki sustav tijela biti budniji i 'oprezniji'. „Ključ je u frekventnosti i pokretanju stanica. To je ono što tijelu osigurava vrhunsku zaštitu", kazao je dr. David Nieman, direktor istraživačkog laboratorija (specijaliziranog za ljudsku učinkovitost) pri Državnom sveučilištu Appalachian u Sjevernoj Karolini.

On je s kolegama proveo istraživanje, inače danas objavljeno internetskom izdanju Britanskog medicinskog časopisa (British Medical Journal), koje je obuhvatilo 1.000 ljudi u dobi između 18 i 85 godina. Nieman je kod njih analizirao zdravstveno stanje respiratornog sustava tijekom 12 tjedana kroz jesen i zimu. Sudionici su između ostalog trebali ispuniti upitnike  o tome koliko često vježbaju ili se kreću te sami procijeniti koliko su u formi. Pokazalo se da simptomi prehlade traju oko 46 posto kraće kod ljudi koji vježbaju ili se aktivno kreću najmanje pet puta tjedno nego kod onih koji se kreću manje ili nikako. Kod osoba koje su se osjećale kao u vrhunskoj formi, ako su i imale prehladu, njeni simptomi su bili 41 posto slabiji. Istraživači su u obzir uzeli još nekoliko varijabli - mentalni stres, prehranu, težinu, razinu obrazovanja, spol i tako dalje - ali Nieman nema dvojbi kad kaže da je vježbanje iznad svega. Nadalje, ljudi koji su u braku manje su skloni prehladama od mlađih samaca. Nieman to objašnjava mogućnošću da zreliji ljudi imaju više antitijela u organizmu te da manje izlaze i da se manje izlažu kontaktu s drugim ljudima.

Realno gledajući, istraživanje nije otkrilo ništa novo, ali je zato potvrdilo rezultate nekoliko prethodnih istraživanja fokusiranih na odnos vježbanja i jačanja imuniteta. Godine 2002. u časopisu Medicina i znanost u sportu i vježbanju(Medicine & Science in Sport & Exercise) objavljeno je istraživanje koje tvrdi da se vježbanjem mogućnost infekcije gornjeg respiratornog trakta smanjuje za 23 posto. Četiri godine kasnije u Američkom časopisu za medicinu (American Journal of Medicine) objavljeni su rezultati istraživanja koji sugeriraju da jednogodišnje umjereno vježbanje može smanjiti učestalost prehlade kod žena u postmenopauzalnom periodu koje su pretile ili debele. Nieman na kraju zaključuje: „Od podataka koje smo dobili testiranjem životinja do brojnih istraživanja na ljudima, čini se da smo došli do točke u kojoj imamo dovoljno dokaza za ustvrditi da sve ovo mora biti točno."

02.11.2010. 14:09:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh