BRAVO DEČKI!

CEOI 2017: informatička srednjoškolska reprezentacija Hrvatske se vratila s 4 medalje

Na 24. srednjoeuropskoj informatičkoj olimpijadi ( The Central European Olympiad in Informatics) - CEOI 2017, održanoj na Fakultetu za računarstvo i informatiku u Ljubljani, naša… više »

Juno šalje fotografije Velike crvene pjege

NASA-ina letjelica Juno koja se nalazi u orbiti oko Jupitera počela je slati podatke i fotografije Velike crvene pjege, dok leti iznad te goleme plinovite planetarne oluje koja stoljećima… više »

YUEGONG-1

Kineski studenti u Mjesečevoj palači 1

Kineski studenti zatvoreni u dva bunkera u predgrađu Pekinga 'zamorci' su u pokusu koji treba pokazati kako je to živjeti u svemirskoj postaji ili na nekom drugom planetu i preživjeti… više »

UFF...

Supervulkan Europa se budi...

Vulkan Etna na Siciliji je opet aktivan, nedaleko prijeti i Vezuv. Ali i erupcija koja je uništila Pompeje bi bila tek novogodišnji vatromet ako se probudi neprimjetni, a… više »

DAMA IZ CAOA

Rekonstruirano lice drevne peruanske vladarice

Znanstvenici u Peruu rekonstruirali su lice drevne vladarice, pripadnice civilizacije Moche iz 5. stoljeća, priopćilo je peruansko ministarstvo kulture u utorak. Njezine crte lice… više »

PODUHVAT

SpaceX lansirao drugu raketu u tri dana

SpaceX je u nedjelju izveo drugo od dva lansiranja raketa u tri dana, a obje su misije završile uspješno, sigurnim slijetanjem na Zemlju. SpaceX-ova raketa Falcon 9… više »

SAD u iščekivanju potpune pomrčine Sunca

Prva potpuna pomrčina Sunca u kontinentalnom dijelu SAD-a u posljednjih sto godina će, kako se očekuje, privući brojne promatrače i prouzročiti zastoje u prometu kako će nebo bivati sve… više »

ZANIMLJIVO

Einsteinova pisma prodana na dražbi

Pisma koje je pisao znanstvenik Albert Einstein o Bogu, Izraelu i fizici prodana su za 210.000 dolara na aukciji u Jeruzalemu, a najvišu cijenu dostiglo je ono o stvaranju svijeta.… više »

Hrvatska alternativa Velikom prasku

Dvojica mladih hrvatskih fizičara Petar Pavlović i Marko Sossich objavila su članak u prestižnom znanstvenom časopisu Physical Review D u kojemu propituju mogućnost novog… više »

Pronađeni najstariji fosili čovjeka

Razumijevanje porijekla čovjeka preokrenulo se naglavačke otkrićem fosila u marokanskom nalazištu Jebel Irhoud koji su nekih 100.000 godina stariji od bilo kojih dosad pronađenih… više »

Otkriven planet topliji od većine zvijezda

To je dijelom stoga što je zvijezda domaćin planeta KELT-9b i sama jako vruća, a dijelom jer je taj nepoznati planet vrlo blizu nje - potrebna su mu samo dva dana da prijeđe njezinu… više »

Genijalna glazba iz svemira

objavljeno prije 7 godina

Svemir možda jest bezgraničan i zrakoprazan, no to ne znači da u njemu nema zvukova, pokazali su nam NASA-ini znanstvenici koji su uspjeli, u maniri vrhunskih umjetnika, stvoriti glazbu iz… više »

Fantastične fotografije Jupitera

objavljeno prije 7 godina

Letjelica Juno, koja je prošle godine ušla u polarnu orbitu Jupitera, poslala je dramatične fotografije najveće planete u Sunčevom sistemu. Na njima su vidljivi masivni oblaci u… više »

HMM

DARPA i Boeing grade Phantom Express

objavljeno prije 7 godina

Američka zrakoplovna tvrtka Boeing sklopila je s državom ugovor o gradnji svemirskog broda koji će svakodnevno slati svoje satelite u orbitu.  Američka agencija DARPA, koja se bavi… više »

Čovječanstvo se rodilo - na Balkanu?

objavljeno prije 7 godina