Isplati se imati zdrave i sretne zaposlenike
Iako poslodavci 'stežu remen', ulaganje u wellness programe sve je popularnije
Usprkos globalnoj financijskoj krizi, najnovije istraživanje pokazalo je da mnoge kompanije i dalje brinu za svoje radnike. Mnogi poslodavci ipak znaju da će im se višestruko isplatiti ako su njihovi zaposlenici zdravi i sretni, pa su im spremni priuštiti takozvane wellness programe.
Globalno gledajući, većina poslodavaca nudi barem jedan program kako bi smanjili rizike za zdravlje kao što su nezdrava prehrana, pretilost ili stres - od cijepljenja protiv gripe do popusta u teretani. Pokazalo je to istraživanje tvrtke za ljudske resurse Buck Consultants, prenosi Reuters.
Više od tisuću poslodavaca iz 45 zemalja predstavljalo je više od 10 milijuna radnika u online anketi. Rezultati su pokazali da 64 posto ispitanih poslodavaca ima wellness strategiju, 60 posto njih imalo ju je prošle godine, a 47 posto 2007. Ipak, dvije trećine ispitanika reklo je da nisu u potpunosti implementirali svoje planove.
Voditelj istraživanja Barry Hall kaže da je u prošlosti lošija ekonomska situacija smanjivala wellness programe, ali iako je četvrtina kompanija morala smanjiti takve izdatke, čak 19 posto njih ih je povećalo.
''Danas je to strategija. Radi se o tome kako da svakog zaposlenika natjeramo da se više brine o svom zdravlju i stilu života'', kaže Hall.
Wellness programi najčešći su u Sjevernoj Americi, gdje ih nudi 75 posto poslodavaca, ali njihova popularnost raste i u drugim državama. U SAD-u je njihov glavni cilj smanjiti troškove zdravstvenog osiguranja, a drugdje u svijetu poboljšati produktivnost.
U Sjedninjenim Državama, Latinskoj Americi i Kanadi najpopularniji programi su cijepljenje protiv gripe, dok su u Africi i Aziji najpopularniji biometrički pregledi. Popusti za korištenje teretane najpopularniji su wellness programi koje uvode poslodavci u Europi.
Novi komentar