Suprotnosti se ne privlače
Kad je u pitanju traženje ljubavi, „ljudi se obično drže onih iz svoje lige"
Suprotnosti se privlače. To je teorija kojom se ljudi najčešće vode kad je u pitanju ljubav usprkos činjenici da nema fiksnih pravila i savjeta za sreću u pronalaženju partnera i izgrađivanju zajedničkog života. Međutim, upitno je koliko i ova teorija drži vodu. Naime, istraživači sa Sveučilišta California su, kako piše Daily Mail, zaključili da je stvar suprotna - dakle, ne privlače se suprotnosti već sličnosti. Ljude privlače drugi ljudi najčešće onda kad su ovi drugi u istom ili sličnom rangu (status, izgled, privlačnost...). To su nazvali „spajajućom hipotezom". Naravno, ne mogu se isključiti karakterna svojstva, zajednički interesi i tako dalje, ali kad je u pitanju ta instant-privlačnost, slično privlači slično: istraživači su za potrebe svojeg istraživanja upotrijebili brojne internetske servise za pronalaženje partnera.
Prvo, mjerili su popularnost preko 3.000 heteroseksualnih korisnika jedne stranice. Popularnost su definirali kao ukupan broj poruka koje je suprotan spol samoincijativno poslao svakom od članova servisa. Analizom se pokazalo da vrlo popularni korisnici često kontaktiraju druge vrlo popularne korisnike servisa i to u mjeri koja nadilazi puku slučajnost. Slično tome, korisnici koji nisu jako popularni češće kontaktiraju druge nepopularne korisnike. Istraživači su tada proveli dodatno istraživanje nad milijun korisnika i detektirali istu pojavnost - kad je u pitanju traženje ljubavi, „ljudi se obično drže onih iz svoje lige".
Korisnici ovakvih servisa na Internetu će prvo samoprocijeniti vlastitu osobnost i kvalitete i tek na temelju toga tražiti potencijalne partnere. Ljudi su tražili partnere na temelju izgleda, samovrednovanja i popularnosti, no do različitih stupnjeva i ne uvijek u istom dijelu procesa ostvarivanja veze. Na kraju, ono što je najviše zapanjilo istraživače bilo je to da su najmanje poželjni partneri najčešće birali druge za vezu najmanje poželjne osobe.
Novi komentar