Što muči hrvatske tinejdžere kad je lova u pitanu
Većina tinejdžera, njih 77 posto, ima relativno visoko financijsko znanje kada je u pitanju shvaćanje koncepta vremenske vrijednosti novca
Istraživanje financijske pismenosti tinejdžera u Hrvatskoj provedeno je ovaj mjesec metodom online upitnika, na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1011 ispitanika, u dobi od 13 do 19 godina, a mjerene su tri osnovne kategorije financijske pismenosti - financijsko znanje, financijsko ponašanje i odnos prema novcu.
U istraživanju su sudjelovali učenici škola u kojima je institut za financijsko obrazovanje Štedopis provodio financijske edukacije, pa je ovo istraživanje ujedno i evaluacija provedenih aktivnosti financijskog opismenjavanja tinejdžera, napominje se u objavi.
U odnosu na prethodno istraživanje HUB-a i Štedopisa iz 2020. godine, kod tinejdžera je značajno porasla razina financijskog znanja, popravili su se i financijsko ponašanje i uključenost.
S druge strane, ocjenjuje se, tinejdžeri još uvijek pokazuju relativno loš odnos prema raspolaganju novcem, u smislu i prioriteta trošenja.
Istraživanje je pokazalo rast financijskog znanja za 14 posto u odnosu na 2020. godinu, pri čemu 77 posto tinejdžera ima relativno visoko financijsko znanje kada je u pitanju shvaćanje koncepta vremenske vrijednosti novca, u smislu da inflacija obezvrjeđuje novac.
Također, u usporedbi s 2020. poboljšalo se i financijsko ponašanje hrvatskih tinejdžera, pa tako pokazuju veću odgovornost pri upravljanju novcem u smislu štednje, pa ih tako štedi 76 posto, što je pet posto više nego prije tri godine.
Najviše štede osnovnoškolci, njih 79 posto, ušteđeni mjesečni iznos kod više od 90 posto ispitanih tinejdžera iznosi od 10 do 80 eura, dok je 46 posto tinejdžera odgovorilo da ušteđeni novac planiraju potrošiti na kupnju odjeće i obuće.
Zabilježen je i blagi porast financijske uključenosti tinejdžera, pa ih tako 53 posto ima otvoren račun u banci, od kojih se 50 posto koristi mobilnim bankarstvom, što je 17 posto više nego 2020.
Istraživanje je pokazalo i da 80 posto tinejdžera dobiva džeparac, pet posto manje u odnosu na 2020. godinu.
Raspoloživi mjesečni iznos tinejdžeri najviše troše na brzu hranu i pekarske proizvode (67 posto), izlaske (57 posto), na odjeću i obuću (37 posto), te kozmetiku (33 posto).
Novi komentar