Što je IKEA učinak?
Posebnost IKEAe leži u kupovini namještaja koji dolazi u dijelovima i nije sastavljen, pa kupac sve mora napraviti sam pomoću pisanih uputa
Ikea efekt se kao pojam popularizirao nakon objave rezultata istraživanja 2011. godine u radu "Ikea efekt: kada rad vodi do ljubavi". Ova istraživanja su vodili profesori na prestižnim sveučilištima Michael I. Norton, Dan Ariely i Daniel Mochon.
Zaključili su da su ljudi spremni platiti više ako kupe proizvod koji sami moraju sastaviti te na kraju mogu vidjeti rezultate svojega rada. Odnosno, ljudi će proizvod koji sami naprave voljeti više, nego da kupe već gotov proizvod.
Ikea efekt je nastao zbog čovjekove prirode i želje da pokaže da može sve napraviti sam, želje za dokazivanjem te zadovoljavanja određenih psiholoških potreba i povećanjem samopouzdanja. Jednako tako, kada osoba sama nešto napravi, taj proizvod cijeni puno više nego kada kupi nešto gotovo u trgovini.
Ikea efekt govori da kupac osim samog proizvoda kupuje i iskustvo. Iskustvo slaganja, zabave i na kraju dobiva i osjećaj samouvjerenosti te zadovoljstvo jer je sam složio nešto što je na prvu djelovalo jako komplicirano i teško. Osim toga, kupac kupnjom takvih proizvoda misli da štedi novac.
S druge strane, troši se vrijeme na slaganje koje ne ide uvijek po planu te je velika mogućnost pogrešaka, a često treba krenuti ispočetka. Upravo u ovom slučaju, kada osoba ne izvrši uspješno zadatak i nije zadovoljna rezultatima, Ikea efekt se mijenja i slabi
Sve u svemu, zanimljivo ;)
Novi komentar