Spriječite prijevare i krađe na bankomatima
Dok su lopovi prije ugrađivali kamere kako bi snimili PIN, sada tipkovnice prekriju lažnima koje memoriraju sve potrebne podatke
Iako su slučajevi prijevara, krađa i zlouporaba podataka na bankomatima u posljednje vrijeme barem u Hrvatskoj rijetki, opreza nikad dosta. Prevaranti su iz dana u dan sve bolji u onome što rade, kriminalci ne spavaju i pored sve zaštite koju obećavaju same kartične kuće i banke, sigurnost nikada nije stopostotna. Međutim, rješenja velikih problema su najčešće vrlo jednostavna pa isto vrijedi i za sigurnost vaših PIN-ova i ostalih podataka u baratanju s karticama.
Najpraktičnija i najjednostavnija metoda zaštite je pokrivanje tipkovnice bankomata dlanom dok upisujete osobni identifikacijski broj ili PIN prilikom podizanja novca. Steknite tu naviku što prije. Prije unošenja PINa provjere tipkovnicu i mjesto ubacivanja kartice.
Koristite bankomate koji su u zatvorenom prostoru i u samim bankama. Manja je vjerojatnost da su kriminalci postavili skrivene kamere i magnetne čitače na bankomate koji su u zatvorenim prostorima. Lopovi uglavnom napadaju samostojeće bankomate i one postavljene na benzinskim postajama, u zračnim lukama i prodavaonicama
Nemojte prečesto koristiti karticu odnosno PIN u trgovinama - bolje je odlučiti se za opciju poslovanja karticom koje podrazumijeva stavljanje potpisa ili korištenje kreditne kartice.
Dok su lopovi prije ugrađivali kamere kako bi snimili PIN, sada originalne tipkovnice jednostavno prekriju lažnima koje memoriraju sve potrebne podatke, a pomoću malih uređaja smještenih na mjestu ubacivanja kartice, skeniraju se na njoj pohranjene informacije. Lopovi tada na temelju prikupljenih podataka izrađuju lažne kartice te korištenjem običnog bankomata i PINa isprazne račune žrtvava. Kako do krađa najčešće dolazi u inozemstvu, hvatanje lopova i utjerivanje izgubljenoga novca gotovo je nemoguće.
Ako niste u mogućnosti redovito pregledavati stanje a računu ili nemate vremena za to, odaberite jedan od internetskih paketa usluga u banci u kojoj imate račun tako da vam izvod o stanju i transakcijama stiže na e-mail adresu ili da ih sami možete provjeriti putem interneta. Banke vam u pravilu moraju vratiti sredstva koja su ukradena, ali vrlo je važno da sumnjiva stanja ili krađu novca prijavite što je prije moguće, u roku od dva i najkasnije mjesec i pol dana nakon potvrde da vam nedostaju sredstva.
Ne bi bilo loše da u mobitelu imate memorirane brojeve službe za korisnike banke u kojoj imate račun ili kartične tvrtke kako biste odmah mogli nazvati i javiti postojanje problema. Tako ćete izbjeći daljnju frustraciju u slučaju da do krađe dođe dok ste na putovanju.
Ako vaša banka posumnja na neki oblik prijevare, morate joj biti dostupni. Pobrinite se da banka ima vaš broj mobitela, telefona, e-mail adresu, a ako ih već ima, da nisu zastarjeli
Novi komentar