Razgovor s Franom Radakom, akademskim slikarom
Atelijer je prepun novih slika, niz ulja na platnu, obilje crteža na papiru

Akademski slikar Frane Radak, bez imalo sumnje, najstariji je aktivni hrvatski likovni umjetnik, autor impozantnog opusa, predano slika i danas u svojoj devedestoj godini života u zagrebačkom atelijeru u Aveniji grada Vukovara, visoko, na devetom katu. Atelijer je prepun novih slika, niz ulja na platnu, obilje crteža na papiru.
Gospodine Radak, u ozbiljnim ste pripremama za retrospektivu.
- Da, pripremam jednu malu retrospektivu s petnaestak radova, početkom šestog mjeseca u Centru za kulturu Peščenica. Tamo vodim grupu amatera, to je slikarska škola s desetak polaznika koji rade s puno ljubavi. Vodim neke od njih i po deset i po petnaest godina. Na kraju ove školske godine polaznici će imati zajedničku izložbu. Paralelno s njima izložit ću i ja jedan izbor.
Što ćete Vi izložiti?
- Odabrat ću jedan presjek.
Ali, to je doista teško, Vi slikate preko sedamdeset godina.
- Napraviti ću presjek godina cijelog moga stvaralaštva, a tako ću i tematski postaviti izložbu. Izložit ću motive cvijeća, buketa, prirode. Bit će nešto i aktova, ali i nešto slika s motivima pogleda iz atelijera na Trnje.
Decenijama slikate motive cvijeća. Što je ključno u njima?
- Uživam u samom pogledu na cvijeće,često ga kupujem i nosim u atelijer.Ti su mi motivi privlačni i zbog kolora ali i zbog njihove topline. Renoir je jednom zgodom rekao:Trebaju mi lijepe stvari da ih slikam.
Posebno volite i ove trnjanske krovove?
- Jako ih volim. Gledam ih svakodnevno iz atelijera. Srećom puno ih je ostalo, onih starih.
Koristite raznolike tehnike?
- Da, aktove radim u kombiniranim tehnikama,suhi pastel volim posebno. I naravno ulja na platnu.
Kada ćemo vidjeti Vašu veću, veliku retrospektivu, s pedeset, sto ili više slika?
- To je ogroman posao koji traži izniman angažman. No, izlagao sam često, od inozemstva do Hrvatske.
Što mislite o brojnim likovnim monografijama domaćih slikara?
- Sve ovisi o tome što slikar želi. Monografija služi slikaru da vidi što je radio u određenom vremenu.
Što je sada novo u atelijeru?
- Držim se dvije tri teme. Kada me jedna umori idem na drugu.
Koga bi posebno izdvojili iz Vaše mladosti, iz doba Vašeg formiranja.
- Ivu Šebalja u srednjoj školi. Na ALU sam diplomirao u klasi Otona Postružnika. Oduvijek sam volio Matissea, Cezannea, Braquea, Rouaulta.
Novi komentar