Razgovor - Duško Šibl
Ja sam se toga s godinama oslobodio, djelomično namjerno, a najviše silom prilika jer nažalost ne spadam u onu romantičnu i nepostojeću vrstu siromašnih slikara u potkrovlju
Akademski slikar Duško Šibl istaknuti je suvremeni hrvatski likovni autor, autor je opsežnog i složenog opusa kogačini niz ciklusa u različitim tehnikama, izlagao je na brojnim zapaženim samostalnim izložbama u domovini i svijetu.
Gdin Šibl, Vi intenzivno stvarate, svaki dan, ovisno o uvjetima?
- Kao student slikarstva bio sam indoktriniran da moram raditi svaki dan - praksa i vježba ruke kao recimo pijanist ili violinist. Ako koji dan ne bi slikao osjećao sam se krivim i lošijim umjetnikom. Neki umjetnici imaju cijeli život takav pristup.
Ja sam se toga s godinama oslobodio, djelomično namjerno, a najviše silom prilika jer nažalost ne spadam u onu romantičnu i nepostojeću vrstu siromašnih slikara u potkrovlju koji samo grozničavo rade gladni i pod najgorim uvjetima.
Živim u stvarnom svijetu, putujem, obavljam poslove i imam masu obaveza.
Tako da ima dana, ponekad i tjedana da ne naslikam ništa. I nikome ništa!
Već desetljećima mi je mjerilo 100 radova godišnje - skice, crteži, slike, bilo šta.
Otprilike prosječno 2 slike na tjedan.
Jesu li motivi ciklusa „figura u pokretu" utemeljeni na stvarnim likovima,na stvarnim licima?
- Ciklus Figura u pokretu nema pravih lica. Važan je pokret i gesta, ples, boja i ekspresija.
Sjetio sam se one pjesme popularne u mom djetinjstvu " Platno, boje, kist i twist".
Upravo tako.
Figure su apstrahirani simboli, znakovi ljudskog oblika u pokretu. Lica su uopćena, ponekad su oči dominantne, ali lica su bez individualnih karakteristika i nisu bazirana na živim ljudima kao što su bila ona iz prethodnog ciklusa Soho.
Dugo ste vani,stekli ste razna iskustva, što je i li uopće nešto ili netko posebno utjecao na Vas?
- Da sad počnem nabrajati utjecaje na mene i moje slikarstvo (jer to je jedno te isto), trebalo bi mi 3 dana. Sasvim sigurno Venecija i Dubrovnik u djetinjstvu, a kasnije Berlin, London, pankeri, novi romantici.
Od umjetnika Michelangelo, Goya, Doré, Picasso, Max Beckman.
Zaboravio sam spomenuti Francisa Bacona.
I naravno, u kontekstu onog doba jer sam došao iz jednopartijskog sistema Jugoslavije u relativnu demokraciju Britanije, najveći utjecaj je bila sloboda i mogućnost da se ostvarim i formiram kao osoba bez predrasuda i ograničenja sredine u kojoj sam odrastao.
Kako ste zamišljali Zapad prije prvog odlaska?
- Kako sam zamišljao Zapad? Kao Trst i traperice, robne kuće Upim i Standa. Dobro odjeveni ljudi na ulici s šamponiranom frizurom, blistave reklame i raskošni butici, miris vruće čokolade i vanilije iz kafića i naravno sloboda govora bez zakona o verbalnom deliktu zbog kojeg možeš bez razloga završiti na dugogodišnjoj robiji.
Kako ga doživljavate danas?
- Bio sam naivan, jer kad živiš neko vrijeme na Zapadu u nekim stvarima te počne podsjećati na Istok. Birokracija, korupcija i ostale boljke svakog društva. Da ne govorimo o Potemkinovim selima glavnih ulica i socijalnoj nepravdi iza blistavih fasada. I tako dalje. Osim toga smo mi danas Zapad, a nije se dogodila 'Obećana zemlja' kako su mnogi naivno očekivali.
Jeste li uspjeli naslikati sve što ste htjeli i mogli?
- Kakvo pitanje! Naravno da nisam! Zato i slikam, po vama grčevito, da probijem barijeru i stignem negdje u novu i uzbudljivu fazu, avanturu. Ne vidim se na kraju nego na početku.
Nerealno, ali takav sam.
Što planirate?
- Svi su mi planovi propali zbog korone.
Ne planiram, ali dogovaram. Pa se možda ostvari. U proljeće promociju moje prve grafičke mape s 15 do 20 radova.
Bit će pravi happening, nadam se.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar