« Lifestyle GASTRO
objavljeno prije 10 godina i 2 mjeseca
BEZ GRIŽNJE SAVJESTI

Povrće koje smijete preskočiti u prehrani

Celer, krastavac i popularna kristalka neće vam osigurati sve potrebne hranjive tvari. Potražite neku alternativu

Celer
Celer (Wikipedia)
Više o

prehrana

,

povrće

,

celer

,

krastavci

,

zelena salata

Prvo i osnovno, što više povrća u vašoj prehrani, to bolje za vas. Ovom tekstu nije namjera potaknuti vas da izbjegavate povrće već mu je namjera da vas oslobodi grižnje savjesti ako ga baš ne želite jesti. Imajte na umu da je svako povrće hranjivo do određene mjere, ali određeni članovi te obitelji su hranjivi više, a drugi gotovo nimalo.

Celer. U redu, možete grickati celer duljine 20-ak centimetara i dobit ćete samo oko 6 kalorija, ali što je s ostalim hranjivim tvarima? Odgovor je jasan, morate pojesti mnogo više celera od spomenute količine; stabljika ove duljine dat će vam tek 1,6 posto dnevno potrebne doze kalcija i 2 posto potrebne doze vitamina C. Ipak, celer će vam dati puno vlakana i vitamina K. Međutim, bolja alternativa je mrkva koja je prepuna beta karotena dobroga za oči. Bacite mrkvu u salatu za niskokalorični obrok, propirjajte je za prilog jelu, isjeckajte je i dodajte glavnim jelima.

Krastavci. Evo još jednog niskokaloričnog povrća. U jednoj šalici izrezanih krastavaca ima oko 16 kalorija. Nažalost, malo je i hranjivih tvari. Sadrži samo pet ili manje posto dnevno nam potrebnih tvari poput kalija, mangana, magnezija i vitamina C. Pozitivna strana krastavca je sljedeća - njegov ekstrakt, dakle ne čitav krastavac, ima sjajna antioksidanska svojstva jer sadrži tanine i flavonoide. Ipak, bolja alternativa krastavcu je svakako prkos, paprena trava koja je prepuna za srce dobre alfa-linolenske kiseline. U njemu ima više beta karotena nego u špinatu. Dodajte prkos salatama, u omlet, u sendviče i uživajte.

Kristalka (zelena salata). Ovoje jedno od najpopularnijeg povrća diljem svijeta, odmah iza krumpira i rajčice. Ipak, to ne znači da se radi o najzdravijoj opciji. Kristalka salata je siromašna kalorijama, istina, daje nešto vlakana i vitamina, ali drugo tamnije i zelenije debelolisnato povrće je puno bolje, naročito u smislu davanja vitamina A i C. Bolja alternativa je sigurno rimska salata koja je duguljaste glave, uspravnih i tvrdih listova. Sadrži puno više beta karotena od kristalke, a sjajan je dodatak salatama, glavnim jelima i sendvičima.

16.07.2011. 16:30:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh