Potrošači počeli pomnije pratiti cijene i akcije
Po formatima trgovina istraživanje pokazuje da hrvatski potrošači 44 posto novca potroše u supermarketima koji su najpopularniji oblik trgovine
Istraživanje o potrošačkim navikama u maloprodaji pokazuje da tek oko desetina hrvatskih potrošača nije promijenila svoje kupovno ponašanje izbijanjem krize, dok su kod svih ostalih vidljive promjene, a najviše u pomnijem praćenju razine cijena i specijalnih promocijskih akcija, pokazalo je istraživanje Shopping Monitor 2009/2010 koje je provela agencija za istraživanje tržišta GfK Hrvatska.
Tako više od 60 posto potrošača pomnije prati razinu cijena, a oko 50 posto njih specijalne promocijske akcije, navodi se u priopćenju GfK.
Istraživanje o potrošačkim navikama u maloprodaji GfK je proveo na uzorku od 814 ispitanika/kućanstava, metodom osobne ankete, u studenom prošle godine.
Po formatima trgovina istraživanje pokazuje da hrvatski potrošači 44 posto novca potroše u supermarketima koji su najpopularniji oblik trgovine.
Veći je rast u odnosu na prethodnu godinu zapažen kod hipermarketa, s 19 na 26 posto, diskonti su porasli s 2 na 6 posto, dok pad imaju jedino suprette/male trgovine i to od 24 na 18 posto.
Istraživanje GfK pokazalo je da je Konzum i dalje apsolutni lider (sto posto) u poznatosti trgovačkih lanaca u Hrvatskoj kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje. Značajnu ukupnu poznatost, od preko 90 posto, imaju još Getro, Lidl, Mercator, Billa, DM, Kaufland, Plodine i Metro.
Potrošači i po subjektivnoj procjeni o učestalosti odlazaka u kupovinu u neki lanac u zadnjih šest mjeseci prije ispitivanja također na prvo mjesto stavljaju Konzum (74 posto), a slijede DM, Kaufland, Plodine i Lidl (između 30 i 50 posto).
Osnovni razlozi zbog kojih se najviše novca potroši u određenoj trgovini svode se na širinu ponuđenog asortimana i blizina stanovanju ili poslu (preko 50 posto) i prihvatljivost cijena (više od 43 posto ispitanika).
Kupcima su, pokazuju rezultati, osobito važni svježina i kvaliteta proizvoda, razina cijene, širina asortimana, jasno istaknuta cijena, čistoća prodavaonice i okoline, ljubazno i susretljivo osoblje, brzina rada blagajni, orijentacija u trgovini, radno vrijeme i akcije sniženja i ocjene se za to kreću od 4,3 do 4,8 (na skali od 1 do 5).
Veće nabavke za kućanstvo najčešće se rade jednom mjesečno i to čini preko trećine kućanstava, dok oko četvrtine kućanstava takve nabavke obavlja svaka dva tjedna i isto toliko na tjednoj razini.
Preko 70 posto ispitanih potrošača kupuje bar neke privatne marke, a oko 15 posto njih se izjašnjavaju kao redoviti kupci takvih proizvoda, navodi iz GfK. (hina/metro-portal)
Novi komentar