« Život
objavljeno prije 5 godina i 8 mjeseci
laku noć

Pet savjeta za pobjedu nad nesanicom

Prije uzimanja lijekova za spavanje, razmislite jesu li uzroci lošeg sna emocionalne i mentalne prirode

Kako ipak zaspati?
Kako ipak zaspati? (Arhiva)
Više o

nesanica

,

loš san

,

pilule za spavanje

,

stres i nesanica

Stres je vjerojatno najveći čovjekov neprijatelj današnjice stoga ne čudi da se mnogi od nas nađu u situaciji da nikako ne mogu zaspati nakon psihički i fizički napornog dana.

No, dobra vijest je da smo mnogo vremena utrošili na pronalazak rješenja problema nesanice. Internet je preplavljen reklamama za lijekove i medikamente koji uspavljuju, ali moramo li uvijek pribjegavati raznim kemijskim koktelima, pilulama i neukusnim čajevima? Odgovor je ne!

Svatko od nas zasebno bi trebao pronaći rješenje za nesanicu koja često dovodi do očaja, zatupljenja i umora te onemogućuje normalno funkcioniranje mozga i tijela.

Donosimo vam pet savjeta koji bi vam mogli pomoći da se riješite nesanice bez pribjegavanja lijekovima i sličnim proizvodima.

Namjera

Ljudi često znaju samo kukati o tome kako oka nisu sklopili, kako ne mogu zaspati, kako tablete ne pomažu i slično. Istovremeno zanemaruju činjenicu da je stres psihičko pa u neku ruku i duhovno opterećenje. Zato je prvi korak čvrsta odluka, izričita namjera da ćete se suprotstaviti problemu i reći sami sebi 'ja to mogu i hoću'.

Usmjeravanje na pozitivno

Ako usmjerite pažnju na pozitivne stvari korak ste bliže dobrom snu i ostat ćete ohrabreni prilikom neuspjeha jer, priznajmo, rezultati ne dolaze preko noći. Slušajte ljude koji su uspjeli riješiti problem nesanice, a ne one koji tvrde da je to nemoguće. Isprobajte njihove metode i pronađite onu koja vam najbolje odgovara. Svatko od nas ima drugačije potrebe za snom. Eksperimentirajte.

Suočite se s problemima (koji vas drže budnima)

Možda zvuči smiješno, ali nesanica je upravo poziv na buđenje. U kojem smislu? Mentalne i emocionalne probleme možemo s lakoćom svrstati pod uzroke nemira i tjeskobe koji sigurno ne doprinose ugodnim noćima u krevetu. Razgovarajte s prijateljima, obratite se psihologu ili nekom drugom stručnjaku koji će vas saslušati i pomoći vam da se nosite s brigama koje vas drže budnima. Razmislite o tome kako pihvatiti stvari koje ne možete promijeniti, nađite hrabrosti da promijenite one koje možete i budite dovoljno mudri da znate razliku.

Opustite se

Radite li previše? Pokušavate li učiniti previše? Je li vam život u kaosu? Nastojite li kontrolirati ono što se ne može kontrolirati - tinejdžera, ekonomiju, siromaštvo u svijetu, ratni sukob u Iraku, svekrvu?

Kako ćete si pojednostavniti život? Imate li planove u glavi, ali ništa ne radite da ih ostvarite?

Zaboravite na to sve i opustite se.

Ako vam je stan ili ured zatrpan stvarima - poput časopisa koje nikad nećete pročitati; odjeće koju nikad nećete nositi; slike i ukrasi koje uopće ne volite - izbacite ih i zadržite samo ono što vam zaista treba. Red unutar vas neka se ogleda u vašem okruženju i obrnuto.

Radost spavanja se sastoji upravo u prihvaćanju da je dan prošao uz saznanje da ste učinili sve što je bilo u vašoj moći. Mnogi životni problemi mogu se riješiti nakon dobrog sna i kad se probudite svježi i naspavani.

Volite sami sebe

Ljubav prema samima sebi zaista treba biti na prvom mjestu. Naravno, ne u pretjerano sebičnom smislu. Ljubav prema sebi podrazumijeva da ste voljni dobro brinuti o svojim potrebama. No, možda ste vi baš tip osobe koja tuđe potrebe uvijek stavlja ispred svojih. To može funkcionirati neko vrijeme, ali prije ili kasnije trebat ćete ponovo napuniti baterije.

Kako se možete voljeti na bolji način? Možete li više opraštati, imati više razumijevanja i strpljenja kad baš i niste sasvim svoji? Što više volite sebe, postat ćete bolji u voljenju drugih, tvrde psiholozi.

Čovjek je stvorenje s navikama koje se uvijek mogu poboljšati. Ako je nesanica jedna od vaših navika, uzmite si za cilj stvaranje nove navike spavanja.

Ako to ne upali, možda samo imate loš jastuk.

09.06.2014. 20:02:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh