« Hrvatska
objavljeno prije 13 godina i 10 mjeseci
HAK PORUČIO

Od nedjelje više nisu obvezna svjetla po danu

Hrvatski autoklub obavještava vozače kako od nedjelje, 27. ožujka nastupa ljetno računanje vremena i prestaje obveza vožnje s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima

Fotografija vijesti
Više o

automobili

,

promet

,

HAK

,

ljetno računanje vremena

,

svjetla

Zakon o sigurnosti prometa na cestama nalaže vozačima da u razdoblju zimskog računanja vremena, koje je počelo 25. listopada (prošle godine), na motornim vozilima za vrijeme vožnje danju moraju imati upaljena dnevna ili kratka svjetla. U nedjelju 27. ožujka, prelaskom na ljetno računanje vremena za jedan sat unaprijed, vozači više nisu obvezni paliti dnevna svjetla na automobilima, podsjećaju iz HAK-a.

Također i da su vozači motocikala i mopeda i dalje obvezni voziti s uključenim dnevnim svjetlima po danu, jer se ta obveza na njih odnosi tijekom cijele godine. Tijekom ljetnog računanja vremena, svjetla su nužna danju u uvjetima smanjene vidljivosti za sve vozače, a vozači mogu i tijekom ljetnog računanja vremena voziti i s upaljenim svjetlima danju.

Iz HAK-a upozoravaju vozače u kojim su europskim zemljama tijekom vožnje obvezna dnevna svjetla kako bi mogli izbjeći neplanirano zaustavljanje i plaćanje kazni. Tako je tijekom godine obvezno upaliti dnevna svjetla u BiH, Češkoj, Crnoj Gori, Danskoj, Estoniji, Islandu, Kosovu, Letoniji, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji i Švedskoj. Na autocestama i cestama izvan naselja dnevna svjetla obvezna su u Finskoj, Italiji, Mađarskoj, Portugalu i Rusiji, a preporučljiva na cestama u Njemačkoj i Švicarskoj. U Grčkoj su tijekom dana zabranjena, a u Francuskoj obvezna za motocikle.

Obveza paljenja svjetala samo u razdoblju zimskog računanja vremena pravda se ekološkim razlozima (smanjenje potrošnje goriva, a time i manja emisija CO2), dok prometni stručnjaci smatraju kako je svakako bolje imati upaljena svjetla tijekom svake vožnje, jer i za sunčanih dana doprinose većoj sigurnosti prometa, a time i smanjenju mogućih nesreća. Nekoliko litara više potrošenog goriva tijekom cijele godine ne može se uspoređivati sa sačuvanim ljudskim životima.

Dnevna svjetla su posebna svjetla predviđena za vožnju po danu, a za sada postoje uglavnom kod automobila više klase (pale se automatski čim se upali vozilo) i različita su od kratkih svjetala. Većina automobila u Republici Hrvatskoj ne posjeduje dnevna svjetla i stoga vozači često pogrešno smatraju da su to kratka ili svjetla za označavanje vozila, navode u HAK-u.

25.03.2011. 16:18:55
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    crozona.net
    26.03.2011. 08:48
    Bolje bi im bilo da se bave katastrofalnim stanjem cesata.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh