« Kazalište
objavljeno prije 5 godina i 10 mjeseci
70. DLJ

Novi vizualni identitet za obljetničko festivalsko izdanje

Umjetnicima je polazišna točka u konceptualizaciji rješenja pitanje javnog prostora kao scenskog, što je bio tematski okvir kako ga je postavilo umjetničko vodstvo Igara

Novi vizualni identitet
Novi vizualni identitet (Arhiva)
Više o

Dubrovačke ljetne igre

,

70. DLJ

Vizualni identitet sedamdesetih Dubrovačkih ljetnih igara koje će se održati od 10. srpnja do 25. kolovoza na gotovo dvadeset scenskih i ambijentalnih lokacija grada Dubrovnika potpisuju Orsat Franković i Ana Opalić. Umjetnicima je polazišna točka u konceptualizaciji rješenja pitanje javnog prostora kao scenskog, što je bio tematski okvir kako ga je postavilo umjetničko vodstvo Igara.

Kao skup otvorenih mjesta u tkivu Grada, javni prostor izaziva napetosti i sukobe oprečnih ideja i interesa. Bipolarne je prirode, ujedno stvaran i utvaran, javan i nedostupan, monumentalan i provincijalan, svačiji, nečiji, ničiji... U funkciji scene ili života, prostor je zajednički resurs kojem upisujemo kolektivna značenja. Rješenje vizualnog identiteta i plakata otvara pitanje tih značenja.

- Vratili smo se kao promatrači na neka od mitskih scenskih mjesta Igara. Znajući da se na njih vraćamo svaki put drugačiji, proizveli smo nove fotografije tih mjesta svjedočeći o vremenu u kojem živimo i okolnostima koje nas određuju. Izmjenom vizure i minimalnim svjetlosnim intervencijama poznati, naizgled ispražnjeni prostori oslobađaju se tereta prijašnjih značenja i otvaraju novim mogućnostima u njihovu čitanju, prerastajući iz prostora uspomena u mjesta nove potencijalnosti. U želji da se odmaknemo od uobičajenog ili očekivanog pri odabiru tipografije i u prijelomu, posegnuli smo za netradicionalnim rješenjima. Okretanje logotipa naglavce, pored ispisivanja obljetnice, u konačnici sugerira i naš odgovor na pitanje treba li ona biti komemorativna svečanost ili prilika za novi početak - zapisali su autori Orsat Franković i Ana Opalić.

Orsat Franković grafički je dizajner s dvadesetpetogodišnjim iskustvom rada na razvoju kreativnih koncepata kombiniranjem oblikovnih metodologija i interdisciplinarnog pristupa radu. Autor je niza zapaženih rješenja u oblikovanju vizualnih komunikacija, a veliki dio profesionalnog angažmana posvetio je polju kulture i suradnji s civilnim sektorom. Osnivač je i kreativni voditelj studija Laboratorium te kasnije studija Flomaster i dobitnik je brojnih relevantnih međunarodnih nagrada i priznanja poput ICOGRADA Excellence Award, AICA, ZGRAF Grand Prix, European Design Award, Red Dot te niza drugih. S Dubrovačkim ljetnim igrama surađivao je u više navrata kao autor rješenja vizualnog identiteta i festivalskih plakata.

Ana Opalić se bavi fotografijom, videom i dokumentarnim filmom. Samostalno izlaže od 1991. godine. Predstavljala je Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu zajedno s Borisom Cvjetanovićem 2003. godine. Redateljica je i snimateljica dvaju dokumentarnih filmova: Još jednom (Ana Opalić i Noah Pintarić, 2014.) i Lijek (2018.), a objavila je i dvije knjige fotografija: Brsalje (2017.) i Dom (2018). Kao snimateljica i fotografkinja surađuje s udrugama civilnog društva na različitim projektima čiji je osnovni cilj promicanje kulture te zaštita i promicanja ljudskih prava. Osnivačica je web portala Suvremena hrvatska fotografija (www.croatian-photography.com).

26.01.2019. 10:31:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh