« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 11 godina i 1 mjesec
NAVALITE

Mediteranskom prehranom spriječite dijabetes

Prehana koja se temelji na puno povrća i maslinova ulja idealna je za prevenciju dijabetesa - ali najbolje djeluje ako ne pušite i ako vježbate

Maslinovo ulje i povrće
Maslinovo ulje i povrće (Shutterstock)
Više o

dijabetes

,

maslinovo ulje

,

povrće

,

premije nogometaša

Ono što se dobro zna možda ne treba ponavljati, ali kad je u pitanju zdravlje to pravilo ne vrijedi. Zato vam u nastavku donosimo već poprilično poznatu priču o tradicionalnoj mediteranskoj prehrani i njenoj učinkovitosti u borbi s dijabetesom. Spomenuti oblik prehrane temelji se na maslinovom ulju i puno povrća. Zahvaljujući tome, starije osobe mogu drastično smanjiti rizik o dijabetesa i to bez obzira na brojanje kalorija i skidanje kilograma. Dobre 'stare nove' vijesti o korisnosti mediteranske kuhinje javljaju nam španjolski stručnjaci koji su proučavali 400 odraslih osoba koje su slijedile tradicionalni način prehrane mediteranskih krajeva. Pokazalo se da ti ljudi imaju puno manje šansi od oblijevanja od dijabetesa unutar četiri godine nego drugi ljudi. Detaljniji rezultati objavljeni su u časopisu Diabetes Care.

>> Mediteranska kuhinja jamstvo protiv niza kroničnih bolesti

Kakva je ustvari tradicionalna mediteranska prehrana? Prvo i osnovno, puna je povrća, vlaknima bogatih žitarica, leguma, ribe i namirnica biljnog podrijetla s nezasićenim masnoćama - naročito maslinova ulja i orašastih plodova - dok preskače crveno meso i punomasne mliječne proizvode.

Jordi Salas-Salvado bio je na čelu istraživačkog tima sa Sveučilišta Rovira i Virgili u Reusu u Španjolskoj. Sudionici istraživanja bili su dobi između 55 i 80 godina - svaki od njih imao je najmanje od naglašena čimbenika rizika od srčanih bolesti (pušenje, visok krvni tlak, debljina, itd.). Nasumično su odabrani u tri skupine. Svaka skupina sudionika hranila se na drugačiji način - mediteranskom prehranom s naglaskom na veću konzumaciju maslinova ulja, istom prehranom, ali s naglaskom na nezasićene masnoće iz orašastih plodova i prehranom koja je podrazumijevala izbacivanje bilo kakvog oblika masnoće.

Nijednoj skupini nije rečeno da ograniči unos kalorija ili da počne više vježbati. Četiri godine kasnije, samo 10 posto onih iz skupina mediteranske prehrane dobilo je dijabetes što je znatno manje od 18 posto ljudi iz treće skupine. Pridodavši rezultatima još nekoliko varijabli (težina, povijest pušenja, količina vježbanja) pokazalo se da mediteranska prehrana smanjuje rizik od dijabetesa čak za 52 posto u odnosu na prehranu s malo masnoća.

>> Najzdravija hrana za vaše srce

Istraživanje ni u kojem slučaju ne sugerira da treba isključiti vježbanje iz života. Isto tako, ne smije se pomisliti kako je maslinov ulje čarobni eliksir koji sam štiti zdravlje. Ljudi često griješe na način da se drže samo pojedinih zdravih namirnica - poput maslinova ulja - misleći da je to dovoljno. Međutim, ključ uspjeha leži u ukupnom uzorku prehrane i ukupnom životnom stilu. Drugim riječima, ako se odlučite na mediteranski oblih prehrane, to ne znači da možete nastaviti s pušenjem i nevježbanjem.

16.10.2010. 13:30:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh