« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 9 godina i 6 mjeseci
PROVJERENI POTEZI

Malim, ali sigurnim koracima do vitke linije

Pravilna prehrana i fizička aktivnost osnove su svakog pokušaja regulacije tjelesne težine, a postoji par sitnica koje mogu olakšati svaku dijetu

(Arhiva)
Više o

mršavljenje

,

dijeta

,

gubitak kilograma

,

vaganje

,

gledanje televizije

,

vlakna

,

spavanje

,

voda

,

radno vrijeme

Jednom kad odlučite sa sebe zbaciti višak kilograma nije lako odlučiti koje se od bezbroj postojećih dijeta pokušati držati ili koje od nebrojenih savjeta poslušati. Uvijek možete čuti da je za mršavljenje potrebno mnogo strpljenja i prije svega upornosti. To su osnove svake promjene, ali vrlo je bitno da u velikim planovima ne izgubite mogućnost zamjećivanja malih stvari koje mogu značiti puno. Desetak minuta hoda više, jedan kolačić manje, isprva se ne čini mnogo, ali korak po korak i bliže ste svom cilju.

No, umjesto da se odmah uhvatite mahnitog brojanja kalorija i kilometara ili iz frižidera izbacite sve napasti i izazove, počnite s nekoliko jednostavnih i provjerenih poteza koji će vam zaista pomoći da smršavite. Njih, između ostalih, preporučuju stručnjaci u časopisu Prevention, a tvrde da bi se rezultati trebali uočiti prilično brzo.

Svakodnevno stanite na vagu

Mjerenje težine je važno ne samo kako bi pratili vlastiti napredak nego i zato što, prema nekim istraživanjima, to sprječava debljanje na duže staze. Znanstvenici Sveučilišta Minnesota proveli su ispitivanje na 1.800 osoba koje su bile na dijeti i utvrdili da su oni koji su na vagu stajali svakog dana izgubili više kilograma od onih koji to nisu činili. Ako ste jedan ili jedna od onih kojima je jako stalo do što manjih brojeva preporučljivo je da na vagu stanete ujutro jer tada imate najmanje kilograma.

Najviše dva sata TV-a dnevno

Osobe koje vole sjediti ispred TV-a, osim što često postaju ovisnici o fast foodu, lako propuštaju aktivnosti kojima mogu sagorjeti karolije, a to može biti i igranje s djecom što će i njih maknuti od ekrana. Kao i kod drugih zamki u periodu mršavljenja važna je volja, morate pobijediti želju da cijeli dan provedete ispred TV-a i pronaći druge aktivnosti kojima ćete popuniti vrijeme.

Jedite hranu bogatu vlaknima

Hrana bogata vlaknima smanjuje broj kalorija koje unosite u tijelo, a da to niti ne osjetite. U studiji sveučilišta Tufts iz Massachusettsa proučavane su žene koje jedu 13 ili manje grama vlakana dnevno. su imale pet puta više šansi da budu pretile u odnosu na one koje su u organizam unosile više vlakana. Najlakši način da zadovoljite unos vlakana je da jedete voće i povrće. Primjerice jedna velika jabuka u prosjeku ima 5 grama vlakana.

Najmanje sedam sati sna

Znanstvenici sa Sveučilišta Chicago utvrdili su da osobe koje spavaju više imaju nižu razinu hormona koji kontroliraju apetit što drugim riječima znači da kratko spavanje može dovesti do debljanja. To je i dokazano je u istraživanju provedenom nad 9.588 Amerikanaca. Žene koje su noću spavale četiri sata ili manje imale su čak 234 posto više šansi da budu pretile.

Osam čaša vode dnevno

Uz to što bez nje ne možemo ona ne samo da gasi žeđ, već i ubrzava metabolizam. Njemačko istraživanje pokazalo je da već dvije čaše vode ubrzavaju metabolizam za 30 posto u roku od 90 minuta. Kada pijete vodu ne unosite kalorije, ali ih trošite, što je ukoliko ste na dijeti idealno. Zato popijte po čašu vode prije svakog obroka, čak i ako se radi o grickalicama, a poželjno je da isto učinite i prije nego pijete sokove no, nemojte pretjerivati s tekućinom.

Osam sati rada

Studija na Sveučilištu Helsinki kojom je bilo obuhvaćeno 7.000 odraslih osoba, utvrdila je da su oni koji su se prethodne godine udebljali imali izmijenjeno radno vrijeme. Vjerojatni uzrok nakupljanju viška kilograma kod tih osoba bila je loša prehrana, nedovoljno fizičke aktivnosti i nezaobilazni stres, ali zamijećeno je i kako je jednako važno imati isto radno vrijeme svakog dana. Time se omogućava planiranje dnevnih aktivnosti, a to znači i kontrola prehrane.

01.03.2010. 22:48:28
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh