« Lifestyle STANOVANJE
objavljeno prije 5 mjeseci i 20 dana
MLJAC

Lagane namirnice nakon blagdanskog prejedanja

Odlika ove prehrane su manje porcije, ali češće tako da se u organizam cijelo vrijeme unose hranjive tvari, no manje kalorija

Izbacite višak hrane iz sebe
Izbacite višak hrane iz sebe (Arhiva)
Više o

lagana hrana

,

namirnice

,

prejedanje

Nutricionisti nisu zagovornici brzih dijeta i raznih pripravaka koji obećavaju skidanje kilograma u vrlo kratkom roku, ali vrlo rado zagovaraju promjenu stila života odnosno promjenu loših prehrambenih navika.

Mediteranska prehrana svakako je jedna od opcija s kojom ne možete pogriješiti. Ova vrsta prehrane uključuje visok unos povrća, voća, plave ribe, maslinovo ulje te niski unos crvenoga mesa.

U hranidbenoj piramidi ove prehrane temelje drže voće, povrće, cjelovite žitarice, maslinovo ulje, sjemenke, orašasto voće, grah, mahunarke

korištene za mediteransku prehranu dobre su za srce i krvne žile. Također, povezana je sa smanjenom mogućnosti raka, Parkinsonove i Alzheimerove bolesti.

Mahunarke - obiluju bjelančevinama i vrijednim nutrijentima, a iznimno su zasitne te mogu biti zamjena za meso. Siromašne su masnoćama te bogate prehrambenim vlaknima koja podržavaju dobru probavu. Sadrže željezo i cink, vrijedne minerale iznimno važne za funkciju imunološkoga i reproduktivnoga sustava.

Maslinovo ulje - bogato je nezasićenim masnim kiselinama i antioksidansima, može pomoći u sprečavanju i prevenciji kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa i određenih oblika tumora. Također, sadrži vitamine A, D, K i E koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala i oksidacije stanica, što sve skupa dovodi do prijevremenoga starenja. U sebi sadrži oleokantal, supstancu koja ima protuupalno djelovanje, pa bismo ga mogli nazvati prirodnim ibuprofenom. Antioksidansi su glavna poluga za jačanje imunološkog sustava organizma te zaštite organizma.

Orašasti plodovi - bademi, orasi, kikiriki, pistacijo i kesteni imaju visok udio bjelančevina, minerala i vitamina B te zdrave masnoće. Nezasićene masne kiseline (omega 3, 6, 9) štite kardiovaskularni sustav, ublažavaju upale i jačaju imunitet. Ovi plodovi poboljšavaju pamćenje, smanjuju razinu kolesterola te štite krvne žile.

Riblje meso - sadrži visoke količine omega-3 masnih kiselina koje štite naše srce i smanjuju rizik od srčanoga i moždanoga udara. Također, stručnjaci su dokazali kako te esencijalne masne kiseline imaju značajnu ulogu u razvoju moždane kore, poboljšavaju sposobnost pamćenja i razumijevanja. Meso je lagano, pa ne sjeda teško na želudac te je lako probavljivo.

05.04.2021. 09:01:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    armando
    05.04.2021. 10:23
    lagano po voću
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh