Kritika europskim diskontnim tvrtkama zbog izrabljivanja radnika
Zaposlenici su izvrgnuti pritisku da prihvate niske plaće i prekovremeni rad.
Akcijska skupina "Clean Clothes Campaign" (CCC) u izvješću objavljenu u srijedu predbacila je diskontnim europskim prodavačima odjeće da su odgovorni za loše uvjete zaposlenika u tekstilnoj industriji u Aziji.
Radnici u Aziji za europske ponuđače jeftine odjeće rade 90 sati na tjedan i nisu plaćeni za prekovremeni rad, navedeno je u izvješću pod naslovom "Cashing In".
Skupina je razgovarala s 440 zaposlenika u Indiji, Šri Lanki, Bangladešu i Tajlandu. Oni šivaju odjeću koju u diskontnim trgovinama prodaju tvrtke Hofer (Aldi), Lidl, Tesco, Walmart i Carrefour.
Zaposlenici su izvrgnuti pritisku da "prihvate niske plaće i prekovremeni rad", a plaće nisu dostatne za preživljavanje, tvrde predstavnici CCC-a.
"Financijska i gospodarska kriza ne smije poslužiti kao izgovor za izrabljivanje ljudi" Michaela Koenigshofer, koordinatorica "Clean Clothes Campaign"U tvornicama u Bangladešu, koje proizvode za Hofer, zaposlenici dobivaju u protuvrijednosti između 13,50 i 24 eura na mjesec, a za normalan život potrebno im je trostruko više novca.
Nadalje, poslodavci ne poštuju osnovne socijalne standarde koje su sami prihvatili. "Ako se želimo organizirati, dobit ćemo otkaz", izjavio je suradnik jednog dobavljača odjeće za tvrtku Lidl u Bangladešu.
Na drugoj strani, potrošači u vrijeme gospodarske krize sve više kupuju upravo kod diskontnih prodavača, kojima stoga raste promet unatoč krizi, navedeno je u izvješću.
CCC se zauzima za radničke interese u industriji odjeće i športske opreme u cijelom svijetu, a sastoji se od 12 skupina u Europi i 250 partnerskih udruga u svijetu. (hina/metro-portal)
Novi komentar