Kompanije ne vode dovoljno brige o zaštiti okoliša
U izviješću o utjecaju kompanija na ekosustave pohvaljene su one najbolje, ali nisu navedena imena najgorih
Kompanije moraju uložiti veće napore u zaštitu prirode, zaključak je studije Ujedinjenih naroda objavljene u četvrtak, pri čemu se među malobrojnim pozitivnim primjerima izdvaja div prehrambene industrije Unilever.
Studija je obuhvatila 31 proizvođača hrane, pića i duhanskih proizvoda, pri čemu njezini autori predviđaju sve veće rizike za opskrbu sirovinama, ali i pad ugleda tvrtki koje podcjenjuju važnost prirodnih vrijednosti poput čistog tla, vode i oprašivanja kukcima. Riječ je ujedno o prvoj studiji koja analizira utjecaj prehrambenog, duhanskog i sektora pića na ekosustave.
"Mnoge kompanije ne uspijevaju na primjeren način riješiti pitanje održive potrošnje sirovina", stoji u studiji koju su izradile Financijska inicijativa u sklopu UN-ova Programa za okoliš, neprofitna udruga Fauna&Flora International i jedna poslovna škola iz Brazila.
U studiji "Inicijativa za prirodne vrijednosti" (NVI) navodi se da je samo tvrtka Unilever zaslužila ocjenu najboljih poslovnih praksi zaštite prirode.
"Britanska maloprodajna tvrtka Marks&Spencer također je ostvarila dobar rezultat", ističe se u studiji. "Obje kompanije istaknule su se dobro dokumentiranim, strateškim pristupom, usredotočenim na rizike".
Tako je Unilever, primjerice, definirao smjernice za održivu potrošnju poljoprivrednih kultura u rasponu od palmina ulja do graška.
UN je u jednom prošlogodišnjem izvješću prognozirao da svijet godišnje gubi 50 milijardi dolara prirodnih vrijednosti, primjerice od isušivanja močvarnih područja koja prirodno pročišćavaju vodu do oprašivanja kukcima.
Rast svjetske populacije, koja će sa sadašnjih 6,8 milijardi do 2050. dosegnuti devet milijardi, oštećuje prirodu zbog povećanje potražnje za hranom, što rezultira smanjenjem površine pod šumom, zagađenjem okoliša i klimatskim promjenama.
U drugim sektorima, no s ukupno slabijom ocjenom nego Unilever, United Plantations dobio je najbolju ocjenu među proizvođačima hrane, British American Tabbaco među proizvođačima duhanskih proizvoda, a SABMiller and Fosters među proizvođačima pića.
Direktorica projekta "Inicijativa za prirodne vrijednosti na području faune i flore" Annelisa Grigg upozorila je da previše kompanija nije razvilo koherentnu strategiju za eksploataciju sirovina.
"Nedostaje im jasna strategija", objasnila je Grigg.
Istaknula je također da u istraživanju, koje je obuhvatilo uglavnom multinacionalne kompanije ali i nekoliko njih iz Brazila, nisu navedena imena kompanija koje su zabilježile najlošije rezultate. To bi se moglo raditi u budućnosti, ističe Grigg. (hina/metro-portal)
Novi komentar