« Zdravlje
objavljeno prije 1 mjesec i 7 dana
BUDITE ZDRAVI

Kako tijelo reagira ako ne pijemo dovoljno vode tijekom vježbanja

Mnogi misle da je loše piti vodu za vrijeme i neposredno nakon vježbanja no znanstvenici i profesionalni sportaši misle obrnuto: tijelu ne biste smjeli uskratiti potrebnu tekućinu

Fotografija vijesti
Više o

vježbanje

,

fitness

Dokazano je da sport ima podmlađujući učinak na našu kožu. Zahvaljujući kožnom protoku krvi stanice se obogaćuju kisikom, povećava se proizvodnja kolagena, a bore se smanjuju. Zbog toga naše tijelo treba pravu količinu vode kako bi pomoglo krvi da cirkulira dobro.

Neki misle da će, ako ne piju vodu za vrijeme vježbanja, brže izgubiti kilograme. Da, vidjet ćete učinak na vagi odmah nakon vježbanja. Ali, to ne znači da ste izgubili višak masnoće već da ste izgubili i vodu. Čim popijete malo vode vaga će pokazati drugi rezultat. Naime, manjak vode ne dopušta nam učinkovito sagorijevanje masnih stanica, a normalna cirkulacija krvi koja obogaćuje stanice kisikom nije moguća zbog nedostatka vode.

Osim toga toksini ostaju u našem tijelu. Tijekom fizičkih vježbi naše tijelo se oslobađa toksina kroz obilno znojenje. Ali ako tijelo ne opskrbite s dovoljnom količinom vode,  znojenje neće biti tako intenzivno i većina toksina će se zadržati u vašem tijelu.

Znanstvenici smatraju da dehidracija negativno utječe na učinkovitost vježbanja. Ako izgubite pet posto tekućine, učinkovitost vježbanja bit će smanjena za 30 posto. Ako izgubite dva posto tekućine, to znači da ne dopuštate tijelu da sagorijeva masti.

Bol u mišićima se javlja nakon dobre vježbe. Ali ako ne pijete dovoljno vode, ta bi bol mogla trajati duže od samo nekoliko dana. Mikrotraume koje nastaju tokom vježbanja mogu se zacijeliti samo ako mišićna vlakna dobiju dovoljno bjelančevina i ugljikohidrata, a to je moguće samo ako u našem tijelu ima dovoljno vode.

Ako ne konzumirate dovoljno tekućine, krv se može zgusnuti pa to može dovesti do tahikardije, poteškoća s disanjem i visokog krvnog tlaka.

Teško je povjerovati, ali ako ne pijete dovoljno vode tokom vježbanja vjerojatno će se oko vaših očiju pojaviti natekline. Naše tijelo osjeća gubitak tekućine i pokušava ga spasiti. Kao rezultat toga, nastaju otekline i podočnjaci.

Čak i ako izgubite samo jedan do dva posto tekućine, koncentracija i pažnja se smanjuju, a napetost i umor povećavaju. Također izaziva osjećaj stalnog umora i lošeg raspoloženja.

Osim toga morate jesti češće. Ako ne pijete vodu dok vježbate i odmah nakon toga ne osjećate glad, vašem tijelu je vjerojatno potrebno malo vode. Prvo popijte čašu vode i ako i dalje osjećate glad nemojte se ustručavati jesti.

Kad vježbate preporučuje se pijenje 150 do 250 mililitara vode na svakih 15 do 20 minuta, ovisno o intenzitetu vježbanja. Osim toga, znanstvenici smatraju da treba piti hladnu vodu.

 

27.04.2020. 13:27:33
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    armando
    27.04.2020. 19:42
    tijelu fali tekucone ,,,sada kadsu vruci dani treba piti visevode
  2. avatar
    Cranberry
    28.04.2020. 13:18
    Da dobar članak :****
  3. avatar
    armando
    28.04.2020. 19:25
    voda jwe zdravlje pusaa.))))))))))
  4. avatar
    home exercises
    26.05.2020. 15:00
    Yes, water is very important for our body and we shoould drink aroun litres of it per day to be healthy and fit. NIce Article.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh