Kako se nositi s napornim kolegama na poslu
Prava je rijetkost raditi u uredu ili tvrtki gdje se ama baš svi izvrsno slažu, stoga davanje otkaza kako se ne biste morali nositi s dosadnim kolegom ne dolazi u obzir. Što su alternative?
Kad prosječnog radnika upitate što mu je najvažnija stvar vezana uz radni odnos, većina ljudi neće odgovoriti da je to plaća, kako bi mogli očekivati, već će na prvo mjesto staviti radne uvjete.
S jedne strane, ovakav nas odgovor možda može začuditi, budući da je plaća onaj „opipljivi" razlog zbog kojeg radimo neki posao. S druge strane, svi koji su barem jednom radili u lošim radnim uvjetima znaju kako niti jedna plaća nije dovoljno visoka da svakodnevno trpe podvale, šikaniranja od strane šefa i kolega te druge, manje ili veće stvari zbog kojih imaju svako jutro onaj grč u želudcu dok idu na posao.
Prava je rijetkost raditi u uredu ili tvrtki gdje se ama baš svi izvrsno slažu, a to posebice vrijedi za veće tvrtke, gdje radi i veći broj ljudi, što povećava šansu da se nađe dvoje ljudi koji jednostavno ne funkcioniraju dobro u istom timu. Što učiniti u takvoj situaciji? Je li davanje otkaza ili čekanje da ona druga strana prva da otkaz jedini način da se ovaj problem riješi? Postoji li nešto što možemo učiniti?
Postoji, ali zahtijeva promišljen i smiren pristup. Ovih nekoliko savjeta usmjerit će vas na pravi put.
Izbjegavajte besmislene diskusije
Ovdje ne mislimo isključivo na besmislene svađe, već na bilo kakav razgovor koji se direktno ne tiče posla, i to konkretno onoga čime se taj tren bavite. Neki ljudi su jako dobri u tome da vas uvuku u prepirku i stoga je ovo jedini pouzdan način da im uopće ne date tu šansu. Izmijenite nekoliko nužnih rečenica, nasmiješite se, klimnite glavom i nastavite raditi svoj posao. Ustrajte u ovome i vrlo su velike šanse da će ta osoba ići gnjaviti nekog drugog.
Ostanite pozitivni pod svaku cijenu
Ovaj je savjet nastavak na prethodni. Što god da se dogodi, vrlo je važno da svemu pristupate pozitivno. Ne dajte drugima priliku da u vama izazivaju negativne osjećaje, budući da ste tada ranjivi i skloni krivim i naglim odlukama. Kao što smo već rekli, smješak, ljubaznost i klimanje glavom vrlo će efikasno otupiti oštricu osobe koja ima namjeru svađati se s vama.
Tko se trača laća, od trača i pogiba
Okej, nećemno se zavaravati, povremeno je tračanje omiljeni sport prosječnog hrvatskog radnika i upravo je to ono što većini nas omogućava da preživimo radni dan. Nažalost, tračanje je pravi dvosjekli mač i vrlo je tanka linija između osobe koja prepričava trač i one koja je žrtva tog istog trača. Ukoliko niste spremni biti predmetom šaputanja drugih kolega, najbolji je način da potpuno izbjegavate tračanje ostalih, bilo kao prepričavač ili slušatelj.
Ne sramite se nekome reći da vas ometa
Vjerovali ili ne, ono što se događa između svih tih silnih kava, čik pauza i tračanja šefova zove se vaš posao, a vrijeme koje provodite na njemu znano je i kao radno vrijeme. Upravo je to vremenski period u kojemu se od vas očekuje da nešto i radite, za što dobivate i plaću. Ukoliko vas naporni kolega ili kolegica neprestano u tome ometa, imate svako pravo reći mu da prestane s time, a ako to ne pomogne, slobodno se obratite i šefu. Bez obzira na to kakav odnos imate sa šefom, nitko neće tolerirati zaposlenika koji ide okolo i smeta druge zaposlenike. Sretno!
Novi komentar