Kako razviti potencijale coachingom
Gotovih recepata za uspjeh nema, kao ni čarobnih štapića koji će jednim zamahom riješiti sve probleme, pozovite coacha u pomoć
Sama riječ coach ukazuje na na to da je izvorište ovakvog pristupa sport. Svaki veliki sportaš imao je i trenera - Michael Jordan, Tiger Woods, Roger Federer, Janica Kostelić, Blanka Vlašić. Iako je njihov talent neosporan, sami su nebrojeno puta izjavili da od njihove karijere ne bi bilo ništa da nisu imali trenera koji je izvukao ono najbolje iz njih.
Jednako kao i u sportu, poslovno okruženje traži usredotočenost, koncentraciju i najbolju moguću izvedbu u određenim situacijama. No, kako doći do toga, ako već nemate te sposobnosti? Uz pomoć coacha. Osnova coachinga je razgovor koji treba doći do bitnih odrednica ponašanja, shvatiti pogled na svijet i poslovno okruženje.
Coaching uočava i prepoznaje uzorke ponašanja. Iskusan coach suočit će klijenta s vlastitim ponašanjem, postaviti sva potrebna pitanja kako bi klijent sam shvatio gdje može postići napredak i dati mu oruđa kojima će to napraviti.
Jedan od najvažnijih zadataka coacha je rad s klijentom kojim će ga pripremiti za jasan, kvalitetan i fokusiran pristup rješavanju problema. To često uključuje bolje razumijevanje motivacije, namjera, ciljeva, vještina i strategija. Kako bi se to postiglo, coach treba jednostavan i elegantan model precizne komunikacije, set pitanja koja će pomoći menadžeru u razumijevanju.
Postoji čitav niz komunikoloških metoda koje se koriste u coachingu, od kojih se kao izuzetno učinkovito pokazalo neurolingvističko programiranje, koje je upravo u te svrhe razvilo metodu meta-modela, ili modela preciznosti. Korištenjem meta-modela, coach ne daje savjete ili prijedloge nego uvježbava klijenta za vrhunsku izvedbu u slijedećim segmentima:
• mentalna izvedba (jasnoća, preciznost, razumijevanje)
• emocionalna izvedba (emocionalna inteligencija u odnosima s timovima suradnika, empatija) verbalna izvedba (vještine lingvističkog modeliranja i remodeliranja značenja) i
• ponašanje (vještine kompetentnog vođenja, utjecaja, uvjeravanja, organiziranja i sl.).
Trener NLP-a Damir Klemenčić kaže da coach mora znati prepoznati mogućnosti klijenta, korištenjem različitih modela, procesa i intervencija koji će omogućiti klijentu da savlada i usvoji navedene vještine.
Klemenčić naglašava da se NLP-om postiže svijest da se uvijek može biti bolji. „Značilo to vama učinkovitiji, uspješniji, prihvatljiviji okolini ili nešto sasvim deseto, sve je isto. Pošto smo svi sujetni i volimo svoje navike, mane i greške, potreban nam je netko tko će ispred nas staviti ogledalo i pokazati nam naše pravo lice".
Novi komentar