Kako mozak uči riječi
Ova studija objašnjava zašto djeca najprije savladavaju imenice, dok glagole uče tek kasnije.
Znate li da mozak različite vrste riječi uči na drugačiji način? Glagoli i imenice u velikom broju slučajeva idu rukom pod ruku, no oni se zapravo uče u drugačijim dijelovima mozga.
Primjerice, to nam objašnjava zašto djeca najprije savladavaju imenice, a prilikom rješavanja kognitivnih testova, odrasli također na njih brže reagiraju.
Prilikom istraživanja koje je dokazalo ovaj fenomen koristile su se snimke prikupljene magnetskom rezonancom. Promatrale su se aktivnosti mozga 21 osobe koji su učili 160 novih imenica i glagola.
Prema kontekstu kojeg su dobili iz nekoliko rečenica, ispitanici su trebali odrediti značenje riječi. Zadatkom se ciljalo saznati na koji način tijekom života usvajamo novi fond riječi, a studija je pokrenuta za sveučilištu u Barceloni.
Snimke mozga pokazale su da je tijekom učenja novih imenica aktivan bio lijevi režanj mozga, inače zadužen za procesiranje vizualnih podatak i oblika.
Učenjem glagola aktivirali su se dijelovi desne strane mozga, koji se povezuju sa semantikom i lijeve strane, koja je zadužena za procesiranje gramatike.
Novi komentar