Kako konačno prestati odgađati obaveze i raditi stvari na vrijeme
Patite od kroničnog odgađanja obaveza? Postoji nekoliko jednostavnih trikova koje svatko može slijediti, a mogu vam značajno popraviti način na koji koristite svoje vrijeme
Iako smo svi različiti, upravljanje vremenom i obavezama nešto je s čime se većina nas u većoj ili manjoj mjeri svakodnevno bori. Na radnom smo mjestu uglavnom pritisnuti različitim (kratkim) rokovima, nepreglednom rijekom e-mailova i zahtjevima klijenata, ali i kolega. Mnogima se situacija bitnije ne popravlja ni kad dođu kući, gdje se moraju nositi s obitelji, partnerima, djecom, rodbinom i ostalim obvezama i problemima koje nosi obiteljski život.
Ipak, postoji nekoliko jednostavnih trikova koje svatko može slijediti, a mogu vam značajno popraviti način na koji koristite svoje vrijeme.
Stavite rokove na svoje planove
Možda i najefikasnija sprječavanja odgađanja obaveza i stvari koje morate napraviti jest javno obvezivanje na određene rokove. Primjerice, radite li na kakvom projektu, recite osobi za koju ga radite da će sve biti gotovo do četvrtka u 16 sati. Jednom kad se tako obvežete, osjećat ćete puno veću motivaciju da ga u zadanom roku doista i završite. Većina ljudi u ovakvoj situaciji kaže da će napraviti nešto „što je prije moguće", ali osim ukoliko niste jedni od onih rijetkih osoba koje imaju visoku razinu samokontrole, vaše „što prije" može se odužiti danima ili tjednima.
Obavljajte stvari po važnosti
Većina ljudi stvari uglavnom obavlja po redoslijedu po kojem im dolaze, hitnosti ili težini. Stvari koje nam se na prvi pogled čine hitnima, poput novog e-maila ili telefonskog poziva, možda zapravo uopće nisu važni, ali to ne možete znati dok im se ne pozabavite. Upravo je zbog toga najpametnije odgovarati na poruke i pozive dva-tri puta dnevno, umjesto da neprestano prekidate posao, samo kako biste saznali sve o najnovijim tonerima ili aparatu za kavu. Ukoliko ste zauzeti važnim projektom, pustite nekog drugog da se javlja na telefon.
Naglas ponavljajte: „Moram to učiniti!"
Većina nas više nego dobro zna što sve trebamo napraviti kad su u pitanju obaveze poput kućanskih poslova, ali nije nikakava tajna da je najteže krenuti. Posebice ukoliko ste tek došli s posla i zavalili se u udoban kauč, vjerojatno vam pada mrak na oči kad se sjetite da peglanja ili pranja suđa. U takvim je situacijama najbolje sam sebe hrabriti pozitivnim i poticajnim riječima poput „Hajde, diži se!" ili „Moram to učiniti, moram to učiniti" i glasno ih ponavljati dok se doista ne ustanete i krenete. Ova je taktika posebno učinkovita ukoliko nema nikoga u vašoj blizini tko bi vam mogao dati takav poticaj.
Nagrađujte se
Nagrade ne moraju nužno biti nešto veliko (primjerice, glupo je nagraditi se skupom večerom samo zbog toga što ste pokupili čarape s poda) niti materijalne prirode, već je sasvim dovoljno da budu sitnice koje će vam pomoći da se motivirate. Primjerice, nakon što obavite prvu fazu ili dio nekog posla, nagradite se šalicom omiljenog čaja. Nakon što obavite polovicu posla, nagradite se kavom, cigaretom ili nekim trećim „sitnim grijehom". Osim što ćete na ovaj način ostati cijelo vrijeme motivirani, naučit ćete i bolje cijeniti te sitne užitke.
Okrenite tehnologiju u svoju korist
Nikako ne možemo razumjeti ljude koji se žale da primaju 500 e-mailove dnevno. Ukoliko to nije pretjerivanje, već je tomu doista tako, onda doista moraju naučiti kako uključiti filtere na svom računalu i ugasiti dojavljivač novih poruka. Isto tako, ukoliko imate problema sa samokontrolom, iskoristite neke od brojnih besplatnih alata koji onemogućavaju spajanje na stranice poput Facebooka za vrijeme radnog vremena, poput popularnog dodatka za Firefox LeechBlock.
Izbjegavajte ljude koji vam „kradu" previše vremena
Znate li da kava s nekom prijateljicom ili kolegicom ne može trajati manje od dva sata, aktivno izbjegavajte druženje s njom za vrijeme radnog tjedna. Imate li puno posla, a jako malo vremena, zadnja stvar koja vam treba jest dokona frendica s onom čuvenom „Nećeš vjerovati što mi se dogodilo sinoć" pričom. Takve razgovore doista trebate odgoditi za one trenutke kad ćete i sami imati nekoliko sati vremena viška.
Novi komentar