Kako bez puno muke smanjiti troškove telefoniranja
Ukoliko to već niste učinili, racionalizacija troškova telefona i mobitela idealan je način na koji možete znatno uštedjeti, a pritom ne previše mijenjati navike
U (prerijetkim) vremenima ekonomskog prosperiteta, sasvim je prirodno da ne pridajemo previše pažnje našim mjesečnim troškovima. Sve dok su računi u granici prihvatljivog, bez problema ih plaćamo i ne brinemo se jesmo li taj mjesec potrošili 50 kuna više ili manje na mobitel i telefon.
S druge strane, u vremenima recesije i ekonomske krize, kakva još nisu prošla u svijetu, shvatimo važnost brojanja svake lipe i kune, kako bi uspješno prebrodili još jedan teški mjesec.
Iako ne postoji trošak kućanstva koji se ne može racionalizirati, telefonski računi sjajan su izbor za smanjivanje potrošnje. Razlozi tomu su dvojaki.
Unatoč tomu što živimo u svijetu trenutne i neprestane komunikacije, telekomunikacijski troškovi doista su jedno od prvih mjesta gdje možete početi rezati svoje troškove. Tek kada „sredite" preskupe račune za mobitel, možete početi i smanjivati druge preskupe mjesečne izdatke.
Drugi je razlog psihologija plaćanja mjesečnih računa. Kada kupujete komad odjeće u dućanu, vi imate točnu predodžbu o tome da ste upravo potrošili 300 kuna za majicu ili cipele. Dok čavrljate na mobitel, nemate pojma koliko zapravo trošite, a jedini „reality check" jest račun na kraju svakog mjeseca. Telekomunikacijske tvrtke ovo jako dobro znaju i to je jedan od razloga zašto svi vole pretplatnike.
Konačno, vrijedi spomenuti i namjerno komplicirane i brojne tarife, planove plaćanja i raznorazne pakete svega i svačega u kojima se prosječna osoba ne snalazi, a to uglavnom završi tako da svojem operateru plaćate apsolutno najskuplju moguću cijenu, zbog toga što se propustili pročitati da operater može promijeniti tarifni model kad ga je volja, kako to lijepo piše u članku 2821. stavak 14. točka 243. Uvjeta poslovanja.
Ipak, nije sve baš tako crno. Uz svega nekoliko promjena u navikama možete uspješno navigirati kroz ovu šumu brojeva i usluga, a mi vam donosimo neke od najvažnijih savjeta.
• Ne potpisujte ugovor - Dvije godine su jako puno vremena, a mogu se pretvoriti u pravu frustraciju i veliki trošak ukoliko godinu i pol dana prije isteka ugovora zaključite da niste zadovoljni operaterom. Činjenica da morate povremeno kupovati bonove i obnavljati račun mala je žrtva naspram mogućih zavrzlama sa pretplatom.
• Ne komplicirajte sa tarifama - Za veliku većinu ljudi u ovom slučaju vrijedi izreka da je manje više. Iako će vam se možda činiti da 20-30 kuna više za 200 sms poruka ili surfanje Internetom i nije tako strašno, koristite dodatne opcije samo ukoliko vam doista trebaju. Svaki će vam ekonomist reći da su upravo tih „samo 20 kuna više" ono što čini veliki dio profita operatera.
• Služba za korisnike - Kad govorimo o službi za korisnike, ne mislimo nužno samo na zbunjene studente koji rade na telefonskoj liniji, već i na cjelokupan odnos kompanije prema korisnicima. Prije nego što se odlučite prebaciti na drugog operatera, raspitajte se o tome imaju li telefonsku liniju koja nije stalno zauzeta, jesu li fleksibilni i spremni pomoći sa svakim problemom te postoji li mogućnost plaćanja i kupovanja usluga online, kako ne bi morali stalno ići u prodajni centar.
• Povoljni mobiteli - Brojni operateri ovih dana nude iznimno povoljne mobitele, i to bez ikakve pretplate. Ovi modeli možda nisu posljednji krik tehnologije, ali ukoliko vam treba jednostavan mobitel koji radi, ova je kupnja vrlo pametan izbor-
• Pripazite na mala slova - Ovo bi lako mogao biti i općeživotni savjet, ali ukoliko ozbiljno želite uštedjeti, doista detaljno proučite što potpisujete, i informirajte se detaljno o ponudi vašeg operatera. Jedna od stvari koje korisnici često nisu svjesni jest da se jeftine tarife ne obnavljaju automatski svakog mjeseca, već će vas vaš operater automatski prebaciti na najskuplju ukoliko ne obnovite postojeću tarifu, a pritom vas uglavnom neće obavijestiti o tome.
Novi komentar