Izbjegavajte ovo ako želite pomoći svojoj karijeri
Napredak u karijeri ne može se postići samo poslom koji obavljamo, pogotovo ako pritom ignoriramo osobe s kojima smo tijekom posla u kontaktu
Efikasan ste radnik, slažete se s ekipom na poslu i ne stvarate probleme- pa vi ste savšeni zaposlenik svom šefu. No...koristite li vi sve beneficije koje pruža vaše radno mjesto?
Evo na što ljudi obično zaboravljaju, a može ih koštati karijere:
1. Ne razvijaju veze s osobama koje upoznaju na poslu
Neka bude jasno i glasno da ovdje ne mislimo na ljubavne veze. Napredak u karijeri ne može se postići samo poslom koji obavljamo, pogotovo ako pritom ignoriramo osobe s kojima smo tijekom posla u kontaktu. Ustanite iz stolice i razgovarajte s ljudima. Časkajte i sudjelujte u neobaveznim druženjima za vrijeme pauze. Stvorite nove kontakte i budite društveni. Često vas puta poslovne prilike preskaču jer glavni i odgovorni 'zaboravljaju' da postojite. Nemojte biti komad namještaja u uredu. Istaknite se kao osoba, a ne samo kao radnik.
2. Ne razvijaju svoje vještine
Velike su šanse da ono što smo naučili u školi ili na fakultetu više u potpunosti ne vrijedi. Tehnološke promjene svakodnevno nam donose nova saznanja o svakoj struci, a ako ih ne pratimo, mogli bismo ostati u 'kamenom dobu' pa čak i izgubiti radno mjesto. Uvijek postoji netko tko je pohađao novi tečaj, pročitao posljednje istraživanje ili se dodatno educirao o onome o čemu vi niste. Ostanite u toku, razvijajte se i ulažite u sebe. Iskoristite besplatne pogodnosti koje vaše radno mjesto pruža i pokažite da ste potrebni.
3. Nisu svjesni gdje leži prava moć
Svaka tvrtka ima hijerarhiju moći koja možda nema veze s pozicijama na kojima se pojedine osobe nalaze. To znači da treba znati prepoznati osobu koja je odgovorna za ono što vas zanima (po mogućnosti, bez da se pretvorite u ulizicu, jer će vaše namjere ubrzo postati očigledne, a i o vama to šalje vrlo lošu sliku) i pronaći način kako da privučete njezin profesionalni interes. Ako se potrudite ostvariti pozitivne poslovne odnose s osobama na različitim pozicijama, prava osoba vrlo će brzo prepoznati i znati usmjeriti vaše aspiracije.
4. Izgledaju kao da im fali samopouzdanja
Ako se ponašamo kao da nam samopouzdanje nije baš jača strana, ostavljamo dojam da nemamo pojma što radimo. Nesigurnost se puno puta očituje u našem načinu izražavanja i pitanjima koja postavljamo, ili u našem tonu. Uzmimo primjer dvije zaposlenice na istoj poziciji i s istim vještinama, Anu i Mariju. Ana obično svoje rečenice započinje na ovakav način: "Mislim...", "Misliš li da bismo trebali..." ili "Je li u redu ako...". Marija govori ovako: "Vjerujem...", "Mi ćemo...", "Napravit ćemo..."
Što mislite, koja od njih će prije napredovati? Marija ostavlja dojam kao puno samopouzdanija osoba jer se izražava odlučno. Na prvi pogled ovakve stvari djeluju kao cjepidlačenje, no način i ton izražavanja puno govore o osobi.
5. Ignoriraju kakvu sliku ostavljaju o sebi
U redu ako vjerujemo da 'odjeća ne čini čovjeka', ali također bismo trebali vjerovati u onu drugu, da 'se trebamo oblačiti za posao koji želimo obavljati'.
Pohvalno je imati svoj stil i držati ga se, ali ne možemo inzistirati na nečemu što se kosi s pravilima radnog mjesta na koje želimo doći. Prkositi pravilima odijevanja koje struka zahtijeva navodi poslodavca na preispitivanje u kojim ćete još slučajevima prkositi i stvarati probleme.
Obratite potornost na vlastito ponašanje u poslovnom okruženju i pobrinite se da odmah odbacite obrasce ponašanja koji vas sprječavaju da zablistate.
Novi komentar