Internet u službi revolucija
Kako su velike internetske tvrtke postale glavni igrači u tekućim revolucijama na Bliskom istoku
Internetska tražilica Google i web sajtovi za društveno povezivanje poput FaceBooka i Twittera sve se više nalaze uhvaćeni usred globalnih političkih događanja u kojima i sami igraju ulogu. U nekim slučajevima, kao što su bili nedavni neredi u Tunisu i Egiptu, bili su dio sile koja je zbacila s vlasti autoritarne vladare. Kao što je Google pokazao u Kini, velike internetske kompanije također postavljaju izazov pred politiku nekih vlada kojom se pokušava ograničiti sloboda govora i osobna privatnost.
Kad se jedan od rukovodioca Googlea Weal Ghonim ponovno pojavio u Egiptu početkom mjeseca, nakon što su ga snage sigurnosti držale u pritvoru 12 dana, protu-vladini prosvjednici pozdravili su ga kao junaka na Trgu Tahrir. On predvodi marketinšku kampanju Googlea na Srednjem istoku i u sjevernoj Africi. Stranica koju je pokrenuo na FaceBooku prije negoli su počeli masovni prosvjedi igrala je ključnu ulogu u pozivanju prosvjednika na ulice - pomažući da se pokrene masovni javni ustanak koji je naposljetku okončao tridesetogodišnju vladavinu predsjednika Hosnija Mubaraka.
Marcus Messner predaje novinarstvo na Sveučilištu Virginia Commonwealth. On kaže da internetske kompanije igraju značajno sve veću ulogu u svjetskim političkim zbivanjima. "Mislim da vidimo aktivniju ulogu, ali naravno, to ovisi i varira od kompanije do kompanije. FaceBook zasad nije zauzeo neki aktivni stav, ali Google i Twitter u tim su prosvjedima zauzeli aktivniju ulogu".
Messner primjećuje da je 2009. godine, kad su izbili prosvjedi u Iranu, Twitter odgodio tehničko održavanje svoje mreže servera kako ne bi došlo do prekida u pružanju usluga za prosvjednike koji su koristili Twitter. Nedavno, kad su vlasti u Egiptu prekinule pristup internetu, uposlenici Google, Twittera i Googleove kompanije SayNow koja se bavi tehnologijom čitača glasa, pronašli su način kako da zaobiđu tu prepreku.
I dok se FaceBook hvali da ima pola milijarde članova, Twitter se povećava po stopi od 100 do 200 posto godišnje i uz široku zastupljenost Googlea i YouTubea - kaže Messner - uloga internetskih kompanija ne može se poreći. "To su veliki igrači. Kad govorimo o vodećim medijskim korporacijama, ponekad zaboravljamo koliko su te kompanije narasle. Ono što moramo vidjeti u budućnosti jest koliko aktivno političko stajalište te kompanije zauzimaju".
Cijeli članak možete pročitati ovdje.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar