Generacija Z i društvene mreže
Više od četvrtine pripadnika generacije Z iz Hrvatske (29%) koji vole fotkanje naprave preko 50 fotografija u danu dok su na odmoru, pri čemu 47% dijeli fotografije na društvenim mrežama
Postoje brojne spekulacije kad je riječ o generaciji Z i njihovom korištenju društvenih mreža. Jesu li im već dosadile? Dijele li još uvijek sadržaj putem njih? Pouzdaju li se zaista u tolikoj mjeri u influencere? Novo istraživanje Booking.com-a, vodeće svjetske tvrtke za povezivanje putnika s najvećim izborom jedinstvenih mjesta za boravak, ponudom iskustava koje putnici ne bi smjeli propustiti i s ponudom prijevoza bez imalo gnjavaže, otkrilo je da iako pripadnici generacije Z preferiraju vizualne sadržaje na odmoru i vole snimati fotografije, ali njihova motivacija nije ograničena samo na ekran koji drže u rukama.
Vizualizirati znači boraviti
Kažu da slika vrijedi tisuću riječi, a za pripadnike generacije Z te riječi moraju uključivati '#putovanje' i '#inspo'. Više od polovice pripadnika generacije Z iz Hrvatske (60%) voli pregledavati objave i fotografije vezane za putovanja na društvenim mrežama, a kad je riječ o odlučivanju koje će odredište posjetiti oslanjaju se na društvene mreže, pri čemu čak 50% navodi da je to njihov prvi izvor inspiracije.
Među pripadnicama generacije Z iz Hrvatske još je veća vjerojatnost vizualiziranja sljedećeg odredišta prilikom skrolanja (59%). Oslanjanje na Instagram više je od sveukupnog hrvatskog prosjeka (28%), čak i u usporedbi s milenijalcima (32%). Kad je riječ o biranju novih odredišta za putovanja, gotovo polovica pripadnika generacije Z globalno (45%) kaže da na njihovu odluku utječu influenceri na društvenim mrežama. Zanimljivo je da je taj postotak nešto manji za pripadnike generacije Z iz Hrvatske i iznosi 33%, a 28% kaže da općenito vjeruju influencerima kad je riječ o preporukama vezanima za putovanja.
Generacija Z ne nalazi inspiraciju samo na ekranima pametnih telefona, pri čemu 35% ispitanika iz Hrvatske kaže da ih je inspiriralo odredište koje su vidjeli u filmu ili TV seriji, a zatim su ga poželjeli i osobno posjetiti. Preporuke za putovanja također dobivaju i offline na temelju društvenih interakcija, pri čemu se 37% ispitanika iz Hrvatske oslanja na preporuke prijatelja.
Idealne fotografije za društvene mreže
Čak 49% pripadnika generacije Z iz Hrvatske kaže da žele otputovati u neko odredište koje će dobro izgledati na fotografijama. Gotovo pola (47%) pripadnika generacije Z iz Hrvatske kaže da tijekom putovanja uvijek dodaju fotografije na društvene mreže - više od bilo koje druge dobne skupine (47% u odnosu na 29% svih putnika).
Na svom posljednjem odmoru, 29% pripadnika generacije Z iz Hrvatske napravilo je više od 50 fotografija dnevno, ali je zanimljivo da je isti postotak ispitanika napravi manje od 10 fotografija dnevno.
Kao prva generacija koja je odrasla u digitalnom dobu, ne iznenađuje činjenica da je generacija Z generacija koja ne želi život bez pristupa internetu, pri čemu 59% ispitanika iz Hrvatske najveću važnost pripisuje upravo Wi-Fi mreži tijekom boravka, što je više od bilo koje druge dobne skupine, a ujedno je i njihov omiljeni sadržaj smještajnog objekta.
Nije sve u Instaču
Ipak, Instagram nije njihova jedina motivacija. Generacija Z svjesna je važnosti doživljaja na putovanjima pa gotovo šest od deset (58%) putnika iz Hrvatske kaže da se preferira fokusirati na ono što se nalazi pred njima i uživati u trenutku umjesto provođenja vremena fotografirajući za društvene mreže, što upućuje na to da su fotografije za njihove profile samo dodatni bonus na putovanju. Ova generacija fokusirana na doživljaje voljela bi živjeti bez pristupa internetu, pri čemu 67% ispitanika iz Hrvatske koji su pripadnici te generacije smatra da se na putovanjima prevelik naglasak stavlja na društvene mreže. Premda je neupitno da pripadnici generacije Z 'lajkaju' društvene mreže, skrolanje neće tako brzo zamijeniti stvarne doživljaje na putovanjima.
Novi komentar