« Ekosfera
MANJKAVI PODACI

Europski znanstvenici otkrili Monsantovu muljažu

Sorte kukuruza MON810, MON863 i NK603 dozvoljene su za ljudsku konzumaciju u SAD-u i EU iako testovi ukazuju da štete jetri i bubrezima

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Getty Images)

GMO kukuruz

Monsanto

MON863

NK603

MON810

Commission for Biotechnology Reevaluation

Criigen

Studija koju je u časopisu 'International Journal of Biological Sciences' objavio 'Committee for Independent Research and Information on Genetic Engineering' (Criigen) baziran u Caenu, postala je prva koja je jasno dokazala da dosadašnje potvrde o sigurnosti genetski modificiranih organizama na ljudsko zdravlje nisu dovoljno detaljne da bi se mogle prihvatiti. U istraživanju su provjeravane tri genetski modificirane sorte kukuruza koje je proizvela među farmerima i ekolozima ozloglašena kompanija Monsanto.

"Po prvi put svijetu se nudi dokaz da nema potvrde kako je GMO zdrav te se zbog toga ne bi smio komercijalizirati. [...] Prilikom svakog testiranja tri genetski modificirane sorte kukuruza pokazalo se kako su kod konzumenata uočeni problemi s jetrom i bubrezima", izjavio je Gilles-Eric Séralini, član skupine Commission for Biotechnology Reevaluation koju je 2008. osnovala EU.

Istraživači Criigen-a, te oni sa sveučilišta u Caenu i Rouenu, koristili su podatke koje je sam Monsanto predao zdravstvenim vlastima kako bi dobio zeleno svjetlo za komercijalizaciju svojih GM proizvoda. Znanstvenici su nakon podrobnijeg proučavanja statističkih podataka zaključili kako su tvrdnje Monsanta daleko od istine. Zdravstvene vlasti su do zaključkaka došle na temelju pregledavanja podataka koje im je, posebno za tu prigodu, priredio sam Monsanto, a ne na temelju cjelokupne baze podataka koje su se istraživači uspjeli dokopati, ali tek nakon sudskog postupka.

"Istraživanja koja je proveo Monsanto trajala su 90 dana što očito nije dovoljno da bi se dokazalo mogu li genetski modificirani organizmi dovesti do razvoja nekih kroničnih bolesti ili poremećaja. Zbog toga tražimo testiranja koja će trajati najmanje dvije godine", poručili su istraživači i zaključili kako do daljnjega traže "potpunu prohibiciju" na uvoz i uzgoj navedenih GM organizama.

Tri sorte kukuruza o kojima se radi (MON810, MON863 i NK603), trenutno su "dozvoljene za životinjsku i ljudsku konzumaciju u SAD-u i EU. MON810 je jedini koji se uzgaja u Europskoj uniji (osobito u Španjolskoj), a ostali se uvoze", rekao je profesor Séralini.

Sastanak resornih ministara EU o ovom problemu zakazan je za ponedjeljak.

18.12.2009. 23:03:07