Društvene mreže postaju glavni izvor vijesti
Ljudi sve više koriste društvene mreže kao izvor vijesti, a sve manje tradicionalne, tiskane medije
![Facebook umjesto novina? Facebook umjesto novina?](http://metro-portal.hr/img/repository/2014/10/medium/facebook_novine_fallon.jpg)
Vijesti su i nekad i sad vrlo važan dio života većine ljudi, a ako se ponekad pitate kako je moguće da su toliko neinformirani iako stalno vise na internetu, evo vam odgovora - za čak 44 posto ljudi glavni medij za traženje, čitanje, gledanje i prosljeđivanje vijesti je - Facebook?!
Istraživanje Reutersovog instituta je pokazalo da su televizijske i online vijesti u većini zemalja najčešće posjećivane i da je znatno opao broj ljudi koji čitaju vijesti u tiskanim medijima.
Istraživanje je tijekom 2016. provela udruga YouGov putem online upitnika u 26 zemalja svijeta.
Tako je 51 posto ispitanih izjavilo da društvene medije kao izvor informacija koristi svaki tjedan, a europski prosjek je (17 zemalja) 46 posto. Društvene medije kao glavni izvor vijesti u EU koristi 10 posto ispitanika, a najviše u Grčkoj, njih 27 posto.
U većini istraženih zemalja vijesti se najviše čitaju na pametnim telefonima (53 posto), dok je korištenje kompjutora u tu svrhu u padu, a rast tableta usporen. Taj je trend posebno istaknut u u Ujedinjenom Kraljevstvu gdje se 70 posto sadržaja BBC-a prati preko mobilnih uređaja.
Studija također pokazuje velike razlike u razini povjerenja u vijesti i dok je u zemljama Zapadne Europe i skandinavskim zemljama ono na relativno visokoj razini, u južnoeuropskim zemljama je niže. Primjerice u Grčkoj iznosi samo 20 posto. Podaci su pokazali i da se posvuda više vjeruje brendu vijesti nego novinarima, osim u Francuskoj.
Zanimljivo je i da se više povjerenja iskazuju prema kompjutorskim algoritmima nego izboru urednika.
Ovi rezultati, naglašeno je u izvješću, značajno utječu na poslovne modele izdavača koji zbog rasta društvenih medija gube nadzor nad distribucijom i prihodom od oglašavanja. Problem je i porast broja onih koji blokiraju reklamiranje na svojim uređajima (38 posto u Poljskoj, 36 posto u Grčkoj, 30 posto u Francuskoj).
Novi komentar