« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 6 godina i 8 mjeseci
TROŠENJE KALORIJA

Deset jednostavnih načina da ubrzate svoj metabolizam

Bez obzira na to želite li samo izgubiti nekoliko kilograma ili ostati u formi, ovih nekoliko savjeta pomoći će vam da uspijete u svom naumu

Mršavite bez muke
Mršavite bez muke (Arhiva)
Više o

metabolizam

,

pravilna prehrana

,

dijeta

,

mršavljenje

,

ubrzavanje metabolizma

,

zdrava prehrana

U najopćenijitem smislu, metabolizam je skup kemijskih reakcija unutar organizma koje služe organizmu kako bi mogao rasti, održavati svoju strukturu, reagirati na okolinu i razmnožavati se. U kolokvijalnom govoru pod metabolizmom obično mislimo na sposobnost našeg tijela da prerađuje hranu koju unosimo u njega. Kad je metabolizam prespor, hrana se ne probavlja efikasno i naše je tijelo u tom procesu sklono zadržavanju masnih naslaga. Bez obzira na to želite li samo izgubiti nekoliko kilograma ili ostati u formi, ovih nekoliko provjerenih i znanstveno utemeljenih savjeta pomoći će vam da uspijete u svom naumu.

1. Hidratizirajte se. Vjerujemo da vam već na uši izlaze savjeti o tome kako morate piti dovoljno vode, ali to je samo zbog toga što to doista i jest iznimno važno. Uspijete li se prisiliti i kroz duži period piti tih mitskih osam čaša vode dnevno, to će ostaviti pozitivan učinak na brojne aspekte vašeg zdravlja i izgleda.

2. Održavajte visoku razinu kalcija. Recentna istraživanja debljine pokazala su kako pad u razini kalcija u tijelu potiče hormonalnu reakciju koja tjera tijelo da zadržava masne naslage. Ne zaboravite redovito jesti mliječne proizvode s malo masti, losos, tofu ili zobenu kašu.

3. Klonite se alkohola. Alkohol dokazano usporava metabolizam, a istovremeno je i prepun tzv. „praznih kalorija". Kao da to sve nije dosta, naše tijelo nakon cjelonoćnog konzumiranja alkohola ima snažnu potrebu za super masnom hranom, kojoj naprosto nećete moći odoljeti. Želite li izgubiti koji kilogram, alkohol je najbolji način da si minirate svaki trud.

4. Jedite pet obroka dnevno. I ovo je nešto o čemu neprestano slušamo, ali se malo tko od nas toga doista i drži. Ono u čemu većina griješi jest shvaćanje da je i energetska štangica ili ukusna jabuka također obrok, posebno vrijedan ukoliko se jede između većih obroka. Sve što vam treba za održavanje ovog ritma prehrane jest malo dobre volje i planiranja unaprijed. Zapamtite, preskakanje obroka u dijeti ponekad je gore od prejedanja.

5. Riješite se stresa. Tijelo pod stresom proizvodi hormon kortizol, koji naše tijelo navodi na zadržavanje masnih naslaga. Postoji puno načina za smanjivanje svakodnevnog stresa, a vi odaberite onaj koji vam je najbliži ili najpraktičniji.

6. Izbjegavajte dijetna pića. Iako se niskokalorična varijanta vaše omiljene cole čini kao dobra ideja, dijetna pića imaju negativan učinak na naš metabolizam. Nipošto ne biste smjeli konzumirati više od jedne čaše dnevno.

7. Ne zaboravite na dovoljno sna. Unatoč tomu što su nedavna istraživanja pokazala kako teorija o osam sati sna ne mora nužno vrijediti za svakoga, nedostatak sna jedna je od najgorih stvari koje možete priuštiti svome tijelu, kako kod mršavljenja, tako i općenito. S druge strane, previše sna također usporava metabolizam i isto je nešto što biste trebali izbjegavati.

8. Uživajte na suncu. Ukoliko provodite puno vremena u zamračenim prostorima kroz dulji period, to će ostaviti brojne negativne posljedice na vaše raspoloženje, ali i snažno usporiti metabolizam. Kad god možete, iskoristite sunčano razdoblje u danu (najbolje između 11 prijepodne i 3 popodne) i priuštite si barem 15 minuta sunca.

9. Uzimajte dovoljno vitamina C. Kalcij i vitamin C su partneri u zločinu kad se radi o metabolizmu. Kalcij ubrzava metabolizam, a vitamin C omogućuje tijelu da bolje apsorbira ovaj mineral, zbog čega ne smijete zanemariti unos niti jednog od njih.

10. Upoznajte čari zelenoj čaja. Polifenoli u zelenom čaju ubrzavaju naš metabolizam, ali morate konzumirati barem 3-4 šalice svakog dana kako biste ostvarili vidljivi učinak. Ipak, budući da je prirodni zeleni čaj s malo limuna idealno zimsko piće (i ulazi u ovih 8 šalica tekućine dnevno!), nemate nikakvu ispriku za izbjegavanje.

01.04.2013. 19:00:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh