« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 4 godine i 4 mjeseca
MLJAC

Čudesne chia sjemenke kao dodatak prehrani za zdravlje i vitalnost

Chia znači snagu, a u tradiciji starih naroda srednje Amerike bijele i crne chia sjemenke koristile za podizanje energije

Fantastične chia sjemenke
Fantastične chia sjemenke (Arhiva)
Više o

zdravlje

,

vitamin C

,

željezo

,

kalcij

,

omega-3 masne kiseline

,

kalij

,

chia sjemenke

Chia sjemenke počele su osvajati i Hrvatsku, a ako još ne znate o čemu se radi, potrudit ćemo se pojasniti vam. Radi se o jestivom dijelu biljke Salvia hispanica koja je podrijetlom iz Meksika za koju se vjeruje da je bila na tanjurima starih Asteka i Maja.

Chia znači snagu, a u tradiciji su se ovih naroda bijele i crne chia sjemenke koristile za podizanje energije, što ima smisla, jer su veoma bogate omega 3 masnim kiselinama, ugljikohidratima, proteinima, vlaknima, antioksidansima i kalcijem.

Zašto biste svakodnevno trebali koristiti chia sjemenke 

Chia sjemenke sadrže dva puta više kalija od banana, tri puta više željeza od špinata, pet puta više kalcija od mlijeka, sedam puta više vitamina C od naranči i osam puta više omega-3 masnih kiselina od lososa!

Odlične su za zdravlje kose, kože i noktiju, a kako ne sadrže gluten, mogu ih konzumirati i oni koji inače izbjegavaju ugljikohidrate iz žitarica. Uz to, sadrže visok udio prehrambenih vlakana koja poboljšavaju probavu.

Zbog 20 posto omega 3 masnih kiselina koje sadrže spadaju među najbolje namirnice za zdravlje mozga i srca, a sadrže i jednak udio proteina uz 8 vrsta aminokiselina.

Vjerovali ili ne, chia sjemenke imaju i četiri puta veću vrijednost ORAC jedinica koje mjere razinu antioksidansa od borovnica. 

Nutricionisti preporučuju otprilike jednu žlicu chia sjemenki dnevno, a kad ih koristite pijte puno vode jer su veoma bogate vlaknima, piše Lifepress magazin.

Kako se konzumiraju chia sjemenke?

Mogu se dodati u tijesto za kruh ili muffine, kao dodatak žitaricama za doručak ili juhama i salatama, a zapravo ih možete posuti po gotovo svakoj hrani koju pripremate.

09.03.2016. 09:02:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh