Cestovni promet u Hrvatskoj zagađuje puno više od dogovorenog
Hrvatskoj prema Kyoto protokolu prijeti plaćanje kazne ukoliko ne ispuni dogovoreni cilj, a on je 1,7 milijuna tona ukupno proizvedenih emisija CO2
Višestruko veća količina štetnih emisija CO2 od one predviđene protokolom iz Kyota ispušta se na hrvatskim prometnicama, rečeno je danas na okruglom stolu „Sigurna i energetski učinkovita urbana mobilnost za održivi razvoj gradova", prenosi Hina.
Hrvatskoj prema Kyoto protokolu prijeti plaćanje kazne ukoliko ne ispuni dogovoreni cilj, a on je 1,7 milijuna tona ukupno proizvedenih emisija CO2. Samo iz sektora cestovnog prometa u 2010. Hrvatska je proizvela oko tri milijuna tona CO2.
Predsjednik HAK-a Ivo Bikić istaknuo je kako će Hrvatska morati ozbiljno raditi na brzom uvođenju obnovljivih pogonskih goriva. "Strategijom za smanjivanje emisije CO2 u prometu obvezali smo se do 2015. koristiti 14 posto, a 2020. čak 23 posto alternativnih izvora goriva, što znači da moramo brzo djelovati. HAK svake godine pojačava aktivnosti na informiranju vozača i zagovaranju korištenja takvih goriva te uštedama koje njihovo korištenje generira", rekao je Bikić.
Testiranja ugrađenih instalacija ukapljenoga naftnog plina u dizelskim motorima pokazala su da se potrošnja goriva smanjuje, broj prijeđenih kilometara povećava za čak 50 posto, a pritom se i znatno smanjuju emisije CO2. U HAK-u su predstavili teretni i osobni automobil koji su opremljeni takvom instalacijom, a na kojima je provedeno istraživanje učinkovitosti te tehnologije.
Stjepan Kelčec-Suhovec iz zagrebačkoga Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj grada istaknuo je studiju u sklopu projekta Civitas Elan po kojoj bi se uvela "ekološka taksa" za ulazak u središte grada na godišnjoj razini. Električni automobili ne bi plaćali ništa, a drugi bi plaćali od 100 do 1000 kuna na godinu, ovisno o tome koliko onečišćuju okoliš.
Novi komentar